رئیس زیستکره خارتوران شاهرود;

دستگیری شکارچیان گورخر آسیایی در منطقه توران

رئیس زیستکره خارتوران شاهرود از دستگیری دو شکارچی گورخر آسیایی در منطقه توران بیارجمند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، احمد رادمان رئیس زیستکره خارتوران شاهرود با اشاره به کشف لاشه یک گورخر آسیایی در زمره گونه های در خطر انقراض در زیستکره توران شاهرود گفت : در پی کشف لاشه یک گورخر که از ناحیه گلو دچار بریدگی و اصطلاحاً ذبح شده بود ماموران حفاظت محیط زیست طی گشت موتوری رد عامل این واقعه را در منطقه پیدا کردند.

 وی افزود: این واقعه شکار که روز گذشته در توران رخ داده بود با یافتن رد لاستیک موتور سیکلت در حوالی لاشه گور، جنبه جدیدی پیدا کرده و شکار توسط گربه سانان منتفی شد.

 قربانلو رئیس محیط زیست شاهرود گفت: به دنبال مسجل شدن امکان شکار، دو مظنون با رد زنی و کشیک کشی ماموران حفاظت محیط زیست توران شناسایی و دستگیر شدند که یکی از آنها شامگاه گذشته و دیگری امروز به این شکار اعتراف کردند.

 وی تصریح کرد: این افراد به طور ناجوانمردانه ای با موتور سیلکت آنقدر به دنبال گورخر آسیایی بودند تا دام، در عین خستگی بر زمین خورده و او را ذبح می کنند اما لاشه را در جایی قرار می دهند تا شب هنگام در عین تاریکی آن را به بیارجمند منتقل کنند که به دام ماموران قانون گرفتار شدند.

 انتهای پیام / ه

 

دستگیری دو شکارچی گورخر آسیایی در منطقه توران بیارجمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.