برگزاری لیگ بانوان در هاله‌ای از ابهام/ دختران والیبالیست در انتظار حامی مالی

پس از کناره‌گیری تیم‌هایی مانند دانشگاه آزاد، گاز تهران و بانک سرمایه از لیگ برتر والیبال بانوان، هنوز تکلیف برگزاری این رقابت‌ها مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران وارد سی‌ویكمین فصل خود شد و با تمام اما و اگرها و كشمكش‌ها، در نهایت 12 تیم رقابت در لیگی كه با نام «شهید حججی» برگزار می‌شد را آغاز كردند. اما در این میان هنوز خبری از برگزاری لیگ در بخش بانوان نیست و شرایط به نحوی پیش می‌رود كه برگزاری شانزدهمین دوره لیگ برتر والیبال زنان هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست اقدامات لازم برای برگزاری این رقابت‌ها به طور دقيق از چه زمانی آغاز می‌شود.

لیگ برتر والیبال زنان در شرایطی سال گذشته پانزدهمین دوره خود را سپری كرد كه آبستن اتفاقات خوب و بد بود. تیم‌داری باشگاه بانك سرمایه كه حضور در والیبال را از یك سال قبل در بخش مردان آغاز كرده بود، این بار در بخش بانوان، نوید بخش یك اتفاق خوب در والیبال زنان ایران بود. بانك سرمایه در بخش والیبال زنان نیز مانند بخش مردان خوب هزینه كرد و بيشتر ستاره‌های والیبال زنان را با قراردادهایی بالاتر نسبت به سایر تیم‌ها را جذب تیم خود كرد.

حضور ستاره‌هایی نظیر شبنم علی‌خانی، مائده‌برهانی، نیلوفر ابراهیمی ، مهسا صابری و ... در تیم بانك سرمایه و سپردن هدایت این تیم به میترا شعبانیانِ با تجربه و كاربلد، نتیجه داد و این تیم در رقابت تنگاتنگ و نزدیكي با تیم ریشه‌دار ذوب آهن اصفهان در نهایت قهرمانی را از آن خود كرد. حضور تیمی مانند بانك سرمایه باعث خوشحالي جامعه ورزش بانوان شدو این نوید را داد كه بالاخره یك باشگاه تصمیم گرفته است در بخش بانوان هزینه كند و این اتفاق خوبی خواهد بود.

برگزاری لیگ بانوان در هاله‌ای ابهام/ دختران در انتظار اسپانسر //// نمايه تاپ////

اما این خوشحالی از سوی اهالی والیبال بانوان تنها نزدیك به یك فصل پایدار بود زیرا مسئولان باشگاه بانك سرمایه بعد از ششمی تیم‌شان در نبرد قهرمانی باشگاه‌های آسیا، از ادامه تیم‌داری در بخش بانوان صرف‌نظر كردند تا عمر تنها تیمی كه در دوران بحران ِ تیم‌داری بانوان در این بخش هزینه می‌كرد، تنها یك سال باشد. البته در این میان مسئولان باشگاه سرمایه یادآور شدند كه تصمیم‌شان درباره پایان تیم‌داری در بخش بانوان قطعی نیست و این احتمال وجود دارد كه با صرف هزینه كمتر و این‌بار استفاده از بازیكنان رده‌های پایه تیمی را راهی لیگ برتر شدند.

احتمالی كه البته هنوز قطعي نشده است.البته لیگ پانزدهم والیبال بانوان اتفاقات ناخوشایندی را نیز به همراه داشت. منحل شدن تیم بانوان گاز تهران كه یكی از مدعیان قهرمانی در چند سال پیشین لیگ برتر بود، بسیاری از بازیكنان را بی‌تیم گذاشت. با این حال دقیقه 90 تیمی با عنوان «پارسه‌تهران» و با هدایت همان كادر فنی تیم گاز، راهی لیگ برتر شد. تیمی كه از همان ابتدا با مشكلات عدیده مالی مواجه بود و چند هفته مانده به پایان مسابقات از لیگ كناره‌گیری كرد. با تمام این تفاسیر لیگ پانزدهم اسفند سال 95 به پایان رسید و بانك سرمایه جام قهرمانی را بالای سر برد. تغییر و تحولات گسترده در بخش بانوان فدراسیون والیبال كه به دلیل استعفای زهره میرسپاسی از سمت نایب رییسی بانوان این فدراسیون رخ داد ، نگرانی‌هایی ایجاد كرد كه آیا والیبال بانوان، آینده درخشانی خواهد داشت یا خیر.

آینده‌ای كه بی شك بیش از هر چیز نیازمند برگزاری یك لیگ پویا و هدفمند است. اما در حالی كه مهر به میانه‌های خود رسیده است هنوز به درستی مشخص نیست كه لیگ برتر والبیال بانوان با چه تعداد تیم و از چه زمانی آغاز خواهد شد. شنیده‌ها حاكی از این است كه در حال حاضر تیم‌های پیكان تهران، آبنوس تهران، یك تیم از استان مازندران و ذوب آهن اصفهان تنها تیم‌هایی هستند كه حضورشان در لیگ قطعی شده است.

تنها چهار تیم كه به‌طور حتم نمی‌شود با این تعداد تیم، لیگي برگزار كرد. در این بین تیم والیبال بانوان دانشگاه آزاد كه یكی از تیم‌های خوب لیگ برتر به شما می‌رفت نیز به درخواست مدیران این باشگاه منحل شد و در فصل جاری لیگ برتر حضور نخواهد داشت. شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز نیز تمایلی به حضور در بخش بانوان از خود نشان نداده‌اند. سایپاهم هنوز در كشمكش‌ تصمیم‌گیری قرار دارد و اقدامی برای ارائه مدارك به فدراسیون انجام نداده است.

برگزاری لیگ بانوان در هاله‌ای ابهام/ دختران در انتظار اسپانسر //// نمايه تاپ////

مشكل اصلی لیگ برتر بانوان همان مشكلی است كه تمام جامعه ورزش بانوان از آن رنج می‌برد و آن عدم تمایل اسپانسرها برای حمایت مالی از ورزش بانوان است.البته باید به حامیان مالی هم حق داد. به‌طو حتم برای آن‌ها منطقی نیست در بخشی سرمایه خود را هزینه كنند كه نه پخش تلویزیونی دارد و نه بُعد رسانه‌ای وسیعی آن را حمایت می‌كند. شاید اگر مشكل پخش تلویزیونی ورزش بانوان حل شود، اسپانسرها نیز علاقه‌مندی خود را نسبت به حضور در بخش بانوان بیشتر كنند. دختران ورزش ایران با پوشش كامل اسلامی در مسابقات خود حاضر می‌شوند و شكسته شدن تابوی پخش تلویزیونی مسابقات‌شان، شرایط ورزش بانوان را به سمت پیشرفت متحول خواهد كرد.

انتهاي پيام/ 

هنوز خبری از برگزاری ليگ واليبال بانوان نيست!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
پرسپولیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
واقعا جای تاسفه
Spain
ali
۱۰:۲۵ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
1)نیازی به پیداکردن اسپانسرخصوصی برای لیگ والیبال بانوان نیست، این تیمهاراهم مثل بقیه تیمهای ورزشی بخصوص فوتبال به کیسه بیت المال بچسبانیدوازجیب فقراهزینه کنید!کسی حرفی نخواهد زد!مگردرهرفصل حدود400میلیاردتومان برای بادهوا(فوتباد) هزینه نمی شودتاجوانها به جای پیگیری مطالبات واقعی شون سرگرم بشوند وکسی هم جرعت اعتراض به مافیای فوتبال راپیدانمی کند؟2)بانک سرمایه مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است، همان صندوقی که8هزارمیلیاردتومان ازآن دزدیدند وخوردندویک لیوان آب هم روش سرکشیدند.بسیاری ازفرهنگیان باقصدونیتی دیگرپولهایشان رابه صندوق ذخیره میدهندوراضی نیستند سرمایه های آنان صرف ورزش شود.3)مافیای ورزش امروز به خاطر تامین منافع خودپیشنهاد پخش والیبال بانوان ازتلویزیون رامیدهدوفرداشنای زنان،وروزهای دیگرژیمناستیک و.....
آخرین اخبار