آغاز به کار کتابخانه سیار روستایی سرخه

نخستین کتابخانه سیار روستایی شهرستان سرخه فعالیت خود را در دبستان قائم روستای مؤمن‌آباد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از آغاز به کار کتابخانه سیار روستایی سرخه در روستای مؤمن‌آباد خبر داد و گفت: این کتابخانه در حال حاضر روستاهای خیرآباد، مؤمن‌آباد، لاسجرد، افتر و عَلاء را تحت پوشش خدمات فرهنگی قرار می‌دهد.

جمال اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنجاه‌سال قبل، افتخار این را داشته تا در عرصه‌های فرهنگی پیش‌قدم باشد و امروز همه‌ی ما اینجا جمع شدیم تا مروری بر خاطرات خود داشته‌باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری، تولید خاطره را یکی از فعالیت‌های ارزنده و شاخص کانون پرورش فکری دانست و گفت: اگر خاطره‌ای وجود نداشته باشد بی‌شک محتوایی اتفاق نخواهد افتاد و اگر شخصی از دوره‌ی نوجوانی خود به‌خوبی یاد می‌کند تولید محتواست که ذهن او را آرامش می‌بخشد.

جمال در ادامه افزود: تولید خاطرات منجر به تولید محتوا می‌شود و مربیان در کارگاه‌های کانون پرورش فکری در مسیر تولید محتوا گام بر می‌دارند.

وی همچنین هدف از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی را برقراری عدالت اجتماعی و فرهنگی عنوان و تصریح کرد: کتابخانه سیار روستایی سرخه در راستای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه شهر، روستایی و محروم شهرستان سرخه که امکان استفاده از کتابخانه‌های ثابت را ندارند، دایر شده است و مربی كتابخانه سیار با یك دستگاه خودرو و كتاب‌های كانون پرورش فكری به مناطق روستایی می‌رود تا با ارائه فعالیت‌های متنوعی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی كتاب، اجرای بازی و...، شادی را به كودكان مناطق روستایی هدیه کند.

جمال در پایان تصریح کرد: هم اکنون 16 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، چهار کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری و دو کتابخانه پستی به‌همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان فعالیت دارند.

گفتنی است در این آیین که علاوه بر مربیان کانون پرورش فکری، مدیر، معلمان و دانش‌آموزان مدرسه قائم، محمد دستورانی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سرخه، دهیار، اعضای شورا و معتمد روستا نیز حضور داشتند، فعالیت‌هایی مانند سرودخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، معرفی فعالیت ادبی مکاتبه‌ای، عضویت و امانت کتاب، قدردانی از مدیر مدرسه، دهیار و اعضای شورای روستا انجام شد.


انتهای پیام / ه


نخستین کتابخانه سیار روستایی سرخه آغاز به کار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.