مدیر جهاد کشاورزی نهاوند:

برداشت سیب از باغ های نهاوند آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از آغاز برداشت سیب از سطح 2 هزار و 670 هکتار از باغ های سیب این شهرستان خبر داد.

برداشت سیب از باغ های نهاوند آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمد باقری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  نهاوند گفت: پیش بینی می شود که امسال از باغ های شهرستان نهاوند 60 تا 70 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه  در شهرستان نهاوند حدود 13 هزار و 500 هکتار انواع باغ میوه وجود دارد  خاطر نشان کرد: سالانه 122 هزار تن میوه از این باغ ها تولید می شود که سهم سیب 2 هزار و 670 هکتار از انواع ارقام تابستانه و پائیزه است.

مدیر جهادکشاورزی نهاوند ادامه داد: بالاترین رقم برداشت سیب در استان نیز متعلق به شهرستان نهاوند است.

احمد باقری با اشاره به ذخیره سیب برای مواقع مورد نیاز بیان کرد: با توجه به ظرفیت فعلی سه سردخانه موجود نهاوندکه 10 هزار تن است، بخشی از محصول تولیدی سیب در آنها ذخیره می شود که این میزان جوابگوی بخشی از نیاز بازار میوه شب عید را تامین کرده و مانع از افزایش قیمت ها شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند با کمبود ظرفیت سردخانه مواجه هستیم گفت: در این راستا از سرمایه گذاران در این بخش استقبال کرده و با ارائه تسهیلات بانکی و همچنین تسهیل امور اداری آنها را مورد حمایت قرار می دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند نبود صنایع فرآوری در سطح شهرستان را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان عنوان کرد و گفت: در شهرستان نهاوند صنایع فرآوری که می تواند در توسعه بخش کشاورزی و همچنین اشتغالزایی تاثیرگذار باشد وجود ندارد.

باقری با اشاره به اینکه نهاوند یکی از مراکز اصلی تولیدگردو در سطح استان همدان است، خاطر نشان کرد: حدود 4000هکتار باغ گردو در شهرستان نهاوند وجود داردکه میانگین برداشت از هر هکتار 7 و نیم تن گردو می باشد.

شهرستان نهاوند با 13 هزار و 500 هکتار باغ یکی از قطب های اصلی تولید محصولات باغی در سطح استان همدان است.

انتهای پیام/ص.ف

برداشت سیب در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.