تولید 25 درصد محصولات میوه استان در نهاوند

باغداران نهاوندی سالانه بیش از۱۲۰هزار تن انواع میوه تولید می کنند.

تولید 25 درصد محصولات میوه استان در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ باقری،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه نهاوند قطب تولید محصولات باغی زراعی است افزود : وجود بیش از ۱۲هزار هکتار باغ مثمر در نهاوند موجب شده که باغداران این شهرستان مقادیر زیادی از نیاز میوه استان همدان را تامین کنند .

باقری با اشاره به اینکه ۲۵ درصد میوه استان را باغداران نهاوندی تولید می کنند خاطرنشان کرد : وجود این حجم از تولید میوه نیازمند برنامه ریزی برای فروش وعرضه مناسب میوه است.

وی با اشاره به اینکه در نهاوند انواع میوه های مختلف در فصول مختلف سال یعنی بهاره ، تابستانه و پاییزه تولید می شود گفت : از130 هزار تن انواع میوه های که باغداران نهاوندی تولید می کنند حدود۵۰ هزارتن آن میوه های هسته دار از جمله هلو و شلیل است که عمدتا مصرف تازه خوری دارند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با انتقاد از نبود صنایع تبدیلی در این شهرستان گفت : چنانچه کارخانجات فرآوری تولیدی در این شهرستان احداث شود باغداران نهاوند می تواند محصول تولید شده خود را به بهترین و مناسبت ترین قیمت به فروش برساند.

باقری با اشاره به اینکه متاسفانه نبود کارخانه های فرآوری و تبدیلی در نهاوند موجب شده که محصولات تولیدی کشاورزان به پایین ترین قیمت ممکن در بازار به فروش برسد ادامه داد : بیشترین سود حاصل از دسترنج یک ساله کشاورزان به جیب دلالان و واسطه ها می رود.

وی با بیان این نکته در نهاوند یکی از مشکلات اساسی کشاورزان و باغداران نبود و یا کمبود ظرفیت سردخانه نگه داری میوه است افزود : در نهاوند ۳ مرکز نگه داری میوه با ظرفیت۱۰ هزار تن فعالیت دارد که جوابگوی این حجم از تولید میوه نیست.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت : در سال جاری قیمت هر کیلو میوه هلو در محل تولید یعنی باغ حدود۳۰۰ تومان است در حالیکه همین میوه در محل مغازه بین۳ تا سه هزارو 5۰۰ تومان هر کیلو به دست مصرف کننده می رسد .

انتهای پیام/ش. و

تولید بیش از 120 تن انواع میوه توسط باغداران نهاوندی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.