تاکیدبر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معدنی شهرستان اهر

فرماندار شهرستان اهر گفت: استفاده از ظرفیت‌های معدنی شهرستان اهر برای ایجاد اشتغال ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر در بازدید از معدن مس مزرعه شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر دارای معادن متعدد مس و طلا است که توسعه آن‌ها علاوه بر مزیت‌هایی که دارد می‌تواند در زمینه اشتغال نیز مؤثر باشد.

وی استفاده از ظرفیت های معادن شهرستان اهر در جهت رونق اشتغال و بهبود مسائل اقتصادی را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده و دولت تدبیر و امید بر تحقق منویات رهبری تأکید دارد ما نیز تلاش می‌کنیم تا برای بهره‌ وری هر چه‌بهتر از ذخایر معدنی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال جذب کنیم.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه توسعه معادن شهرستان اهر و رفع موانع پیش روی آن‌ها اشتغال پایدار برای جوانان بیکار ایجاد می‌کند، گفت: توسعه معدن مس مزرعه و افتتاح معدن مس انجرد در زمینه اشتغال می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

وی همچنین برای رسیدگی به پرونده های بخش معدن به صورت تخصصی ایجاد شعبه تخصصی در دادگستری را برای رسیدگی به پرونده های مربوط به بخش معدن را لازم دانست.

محمودی همچنین با اشاره به قدمت چندین ساله معدن مس مزرعه شهرستان اهر، برنامه ریزی معدن گردی و ایجاد موزه معدن برای جذب گردشگر در این معدن را لازم دانست.

گفتنی است: 5 معدن در هسته کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر تعریف‌شده است، این معادن شامل معادن مس انجرد، گاودل، مزرعه، زگلیگ و کارخانه آهک هیدراته می‌شود، البته شهرستان اهر دارای معادن بسیاری است که سرمایه‌گذاران در صورت رغبت می‌توانند در معادن این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و ایجاد اشتغال کنند.

 

انتهای پیام/ش

ضرورت استفاده از ظرفیت های معادن شهرستان اهر در جهت بهبود مسائل اقتصادی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.