برای نخستین بار در کشور

برگزاری طرح "میثاق محامین" در مدارس شهرستان بروجرد

طرح "میثاق محامین" برای نخستین بار در کشور و همزمان با ایام ماه محرم در مدارس شهرستان بروجرد برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ قاسم بهرامی فرد با اشاره به برگزاری مسابقه معرفتی بصیرتی میثاق محامین در سطح مدارس شهرستان بروجرد گفت : طرح «میثاق محامین» امسال در دهه نخست محرم با مشارکت هیئت، ولی عصر (عج) و آموزش‌وپرورش بروجرد در سطح مدارس این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: یک هفته پیش از شروع این طرح یک دوره تربیت مبلغ با حضور دو تن از اساتید مطرح کشوری با شرکت ۸۰ مبلغ آقا و خانم در بروجرد برگزار شد و شیوه تبلیغ در مدارس به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد و در انتها با انجام مصاحبه ۳۵ مبلغ آقا و خانم اجازه ورود به مدارس را پیدا کردند.

مجری طرح میثاق محامین با اشاره به تمدید این طرح تا انتهای دهه دوم ماه محرم عنوان کرد: این مبلغان به‌منظور توجیه و تبیین طرح در کل کلاس‌های مقاطع مختلف تحصیلی دختران و پسران در مدارس شهری و روستایی حاضر شدند و درزمینهٔ امتداد راه کربلا برای مخاطبان توضیحاتی در رابطه با فضای جنگ کربلا و فضایی که امروز در انقلاب اسلامی و جنگ نرمی که در سنگر‌ها در حال مقابله با آن هستیم، ارائه دادند.

به گفته وی در پایان این طرح شرکت‌کنندگان باید به ۱۲ سؤال با مضامین معارف حسینی پاسخ داده و دل نوشته‌ای با محوریت وقایع کربلا، انقلاب اسلامی ایران و ظهور حضرت حجت (عج) ارائه دهند که به ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان شامل ۱۰۰ دانش‌آموز دختر و ۱۰۰ دانش‌آموز پسر هدایایی اهدا می‌شود.

بهرامی فرد هدف از اجرای این طرح را اجرای نوعی عزاداری به شیوه نوین در سطح مدارس با فراگیری معارف حسینی دانست و افزود: در کنار القای معارف ناب دهه نخست محرم، سؤالات به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که با چالش موجود آن‌ها به معارف ناب و انگیزه‌های قیام امام حسین (ع) دست‌یابیم.

وی هدف غایی این طرح را سطح‌بندی و میزان سنجی برای دانش‌آموزان مدارس بروجرد اعلام کرد تا دوره‌های اعتقادی با حضور اساتیدی از قم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طی طرح‌های آتی به‌منظور زمینه‌سازی تربیت نیرو‌های انقلابی، مؤمن و متدین نسلی که در حال رشد است برگزار شود.

انتهای پیام/د

 طرح "میثاق محامین" در مدارس شهرستان بروجرد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.