هنر درمانی راهی مناسب برای پرورش خلاقیت کودکان معلول و کم توان ذهنی

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان غربی گفت:هنر درمانی راهی مناسب برای پرورش خلاقیت کودکان معلول و کم توان ذهنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سعید فریور مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان غربی یکشنبه شب در آیین گشایش نمایشگاه نقاشی کودکان کم توان ذهنی و دارای اختلال اوتیسم در هتل آنا ارومیه افزود: یکی از برنامه‌های بهزیستی برای پرورش خلاقیت و جامعه پذیری و تسهیل مراحل درمان کودکان دارای معولیت ذهنی، هنر درمانی است که در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
وی افزود: کودکان معلول و کم توان ذهنی با استفاده از ابزار هنر و نقاشی ۱۵۰ آثار خارق العاده خلق کرده اند.
مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: به تازگی سازمان بهزیستی برنامه موسیقی درمانی را در کشور آغاز کرده که سعی داریم این روش درمانی در آذربایجان غربی اجرایی شود.
فریور با قدردانی از بانیان این نمایشگاه گفت: اثر‌های خلق شده در این نمایشگاه نمونه عینی توانمندی بالای کودکان با نیاز‌های ویژه است که با کمی حمایت و تشویق می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند.


۷۰ کودک مبتلا به اوتیسم در حال آموزش هستند

فریدون سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به عزم جدی این نهاد برای آموزش نوجوانان معلول گفت: امسال در این استان ۷۰ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در حال آموزش هستند.
فریدون سیدمصطفوی با ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه، درسی است که دوباره استعداد‌ها و خلاقیت‌های این کودکان را به عرضه عموم بگذاریم و آنان را بیش از پیش مورد آموزش و حمایت قرار دهیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.