نماینده مردم بروجرد و اشترینان :

ساخت خانه امید در شهرستان بروجرد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین خانه امید استان لرستان در شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عباس گودرزی،نماینده مردم بروجرد و اشترینان گفت: پیرو جلسه حضوری با دکتر اسلامیان رئیس سازمان بازنشستگی کشور و دستور کتبی مبنی بر احداث خانه امید جهت رفاه حال بازنشستگان و سالمندان در شهرستان بروجرد و نیز پیرو هماهنگی قبلی، مدیر عامل خانه‌های امید و تیم کارشناسی سازمان بازنشستگی کشور با حضور در بروجرد و جلسه با محمدی، مسئول دفتر ارتباطات مردمی و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تفاهم‌نامه نهایی ساخت خانه امید را در شهرستان بروجرد امضا کردند.

وی افزود: ضمناً پس از جلسه و بازدید از بوستان‌های سطح شهر نهایتاً بوستان (پارک) وحدت واقع در خیابان وحدت (محله جعفری) جهت احداث خانه امید مورد تائید قرار گرفت.

ساخت خانه امید در شهرستان بروجرد

نماینده بروجرد گفت: با امضای این تفاهم‌نامه اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال از طرف سازمان بازنشستگی کشور جهت احداث خانه امید بروجرد اختصاص یافت و سازمان مجری متعهد شد طی یک بازه زمانی ۸ تا ۱۱ ماهه طرح را به بهره‌برداری برساند.

گودرزی اضافه کرد: ساخت و تجهیز خانه‌های امید از سال ۱۳۸۶ آغاز شد، به‌طوری‌که در هر استان با همکاری ‏شهرداری و استانداری زمینی در فضای سبز یا نزدیک به پارک، مکان‌یابی و در اختیار صندوق ‏بازنشستگی کشوری قرار گرفت.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده و بهره‌برداری از توانمندی‌های ‏بازنشستگان، برای گذران اوقات فراغت این قشر فرهیخته و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی به‌عنوان یکی از رویکردهای صندوق بازنشستگی کشوری در دولت فعلی نیز دنبال شد.

نماینده مردم بروجرد خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت خانه‌های امید با همفکری کارشناسان و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی و متناسب با ‏نیازمندی‌های بازنشستگان در نقاط مختلف کشور صورت گرفته و این خانه‌های امید مجهز به بخش‌های مختلفی همچون کانون خدمات مشاوره، خانه سلامت، مرکز ادبی، هنری، کافی‌نت، کافی‌شاپ، سالن ورزشی، مرکز فعالیت‌های قرآنی، خانه آموزش به‌ویژه در حقوق شهروندی، واحدهای ‏مشاوره و کاریابی، واحد فناوری اطلاعات است که به مجموعه‌ای بزرگ برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی ‏بازنشستگان کشوری تبدیل شده است.

 گودرزی افزود: هم اکنون در ۲۷ استان ۳۹ خانه امید ساخته و تجهیز شده و برای بهره‌برداری از آن‌ها به طور متوسط و با توجه به مساحت و نوع ساختمان‌ها از ۷ میلیارد ریال تا ‏‏۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: لرستان تاکنون دارای خانه امید نبوده و اولین خانه امید در شهرستان بروجرد احداث خواهد شد.

انتهای پیام/د

خانه امید در شهرستان بروجرد احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.