فردا؛

افتتاح دومین سینما کودک در اهواز

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از افتتاح دومین سینما کودک فردا، 17 مهرماه در اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شنبدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، با اشاره به برنامه‎های این اداره‎ کل در هفته ملی کودک گفت: امسال در 30 شهرستان نمایشگاه‎هایی را در قالب برنامه‎های فرهنگی، هنری و ادبی برگزار خواهیم کرد که این نمایشگاه‎ها از روز گذشته (15 مهر 96) در سراسر استان کار خود را آغاز کرده‎اند و تا 21 مهر ماه نیز ادامه دارند.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه‎ها سازه‎ها و دست‎سازه‎های کودکان به نمایش درآمده‎اند و سازمان هایی نظیر بهداشت، بهزیستی و محیط زیست با برپایی غرفه‎هایی در نمایشگاه‎ها بسته به حوزه فعالیتی خود برنامه‎هایی را برای کودکان ارائه می دهند.

شبندی تصریح کرد: با اداره‎ کل آموزش پرورش هماهنگی‎های لازم صورت گرفته و این اداره‎ کل موضوع را در قالب بخشنامه به مدارس سطح استان ابلاغ کرده است تا به صورت منظم کودکان مقطع ابتدایی را برای بازدید از نمایشگاه‎ها به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیاورند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بیان داشت: عناوین روزها و محور فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک؛ "کودک، زیر چتر ایمان"، "کودک در پناه خانواده"، "کودک، محیط‌ زیست و میراث فرهنگی"، "کودک، سلامت و ایمنی"، "کودک و فن‌آوری‌های نوین"، "کودک، کتاب و محصولات فرهنگی" و "مفهوم کودکی" هستند و مربیان کانون در این هفته برنامه‌های مختلفی چون، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، ماکت‌سازی، معرفی کتاب، بحث آزاد، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه مذهبی، معرفی وقایع ایام، معرفی شخصیت، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی را برای کودکان اجرا می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان این‎که این نمایشگاه‎ها هر روز از ساعت 8 تا 17 در 53 مرکز کانون پرورش فکری کودکان استان دایر خواهند بود اظهار کرد: طی روزهایی که نمایشگاه‎ها در سراسر استان برپا هستند، به طور مرتب در محل نمایشگاه‎ها مسابقاتی برای کودکان برگزار می‎شود و به برترین‎های مسابقات کتاب اهدا می‎شود.

غلامرضا شبندی در ادامه افزود: به دلیل تلاقی روز جهانی و هفته ملی کودک با ایام محرم، برای نخستین بار رویدادی تحت عنوان "دلسازه‎ها و دلنوشته‎های کودکان ایران با موضوع عاشورای حسینی" به صورت کشوری برگزار خواهد شد که دبیرخانه این رویداد در سطح کشور استان خوزستان است و کانون‎های سراسر کشور از جمله خوزستان آثار و ابتکارات کودکان اعم از دلنوشته و دلسازه‎ها را به دبیرخانه ارائه خواهند داد که آثار منتخب را پس از گزینش، در موکبی که به مناسبت اربعین در عراق خواهیم داشت در قالب نمایشگاه به نمایش خواهیم گذاشت.

وی درخصوص افتتاح دومین سینما کودک اهواز در هفته ملی کودک بیان کرد:‌ این سینما کودک با گنجایش 130 نفر و 240 متر فردا (دوشنبه) با حضور معاون استاندار و مسئولان شهرستانی در کانون پرورش فکری کودکان بهارستان گشایش خواهد یافت.

شبندی با بیان این‎که نخستین سینماکودک اهواز نیز سال گذشته افتتاح شده بود به فیلم‎هایی که در این سینماها نمایش داده می‎شوند گفت: در سینما کودک فیلم‎هایی که تولید کانون و همچنین فیلم‎های آزادی که مجوز کانون را دریافت کرده باشند به نمایش درخواهند آمد.

برنامه‌های امسال هفته ملی کودک به دلیل همزمان شدن با ماه محرم، با رویکردی محرمی با شعار "هر کودک نشانیِ خداست ..." از 15 مهرماه در 53 مرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در 30 شهر استان خوزستان آغاز شده و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

دومین سینما کودک در اهواز افتتاح می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.