فعالیت قرآنی در مازندران نیازمند تحرک و پویایی

فعالیت قرآنی در مازندران نیاز به تحرک و نشاط بیش از پیش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان با حضور اعضای شورا بر پویایی هر چه بیشتر این شورا و ۳ کارگروه توسعه آموزش عمومی، پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم و فعالیت تبلیغی ترویجی اشاره کرد و گفت: فعالیت قرآنی در مازندران نیاز به تحرک و نشاط بیش از پیش دارد.


امام جمعه شهرستان ساری بر لزوم تشکیل جلسات به صورت ماهیانه تاکید کرد و افزود: شورای هماهنگی گسترش فعالیت‌های قرآنی بایستی مصوبات عملیاتی و گزارش‌های تحقق یافته را دراین جلسات ارائه دهند.


آیت الله طبرسی پیگیری اهداف و راهبرد‌های منشور توسعه فرهنگ قرآنی، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در اقشار مختلف و ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی در سطح استان را از اهداف این شورا دانست و ادامه داد: اثرگذاری فعالیت‌های قرآنی نیازمند بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های دولتی وموسسات خصوصی است.


محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان به اجرای منشور عاشورایی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: برپایی نماز جماعت مغرب و عشا، تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی روحانیون در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، نماز، امر به معروف، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اقتصاد مقاومتی، مداحی یکی از مداحان و اطعام دهی از برنامه‌های شب‌های محرم بود.


مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به دسته روی به طرف مزار شهدا و غبار روبی با توجه به تقارن محرم با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مراسم یادواره شهدا در برخی از این کانون‌ها برگزار شد.


وی با بیان اینکه کتاب‌هایی در مورد قیام ابا عبدالله الحسین (ع) در ۲۸۰ کتابخانه عمومی مساجد استان توزیع شد، گفت: این طرح با استقبال کودکان، نوجوانان، جوانان، مداحان، روحانیون و عموم مردم رو به رو شد.


فوقی به اجرای طرح تلاوت نور در ۲۵۰۰ مسجد اشاره کرد و ادامه داد: در محرم به هر مسجد ۲۵ جلد قرآن کریم اهدا و قرآن‌های نو با قرآن‌های قدیمی تعویض شد.


وی به برنامه‌های کمیته آموزش و تبلیغ ستاد اربعین استان به عنوان عضو این ستاد در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: ستاد اربعین بروشور‌هایی با محتوای مواد تبلیغی، نحوه برخورد با زائرین و دعا به اداره ارشاد شهرستان‌های استان ارسال کرد تا در اختیار اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد که در ایام اربعین به کربلا اعزام می‌شوند قرار گیرد.


انتهای پیام/ع


فعالیت قرآنی در مازندران نیازمند تحرک و پویایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار