عضو انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان خبر داد:

آبیاری فضای سبز کارخانه های اصفهان با آب های زیرزمینی و چاه

عضو انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت:آبیاری فضای سبز صنایع اصفهان با استفاده از چاه های در محوطه کارخانه و از آب های زیرزمینی متصل به رودخانه انجام می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی بصیری  اظهار داشت: امروز سطح زیر کشت در شهرستان‌های فلاورجان و اصفهان به شدت کاهش یافته است و اینکه می‌گویند کشاورزی عامل خشکسالی و خشکی زاینده رود بودند، یک امر غیر واقع است.

وی بیان داشت: کمبود آب بر اثر کشاورزی در حوضه زاینده رود در منطقه فلاورجان و لنجان کذب محض است و با وجودی که سطح زیر کشت در این منطقه کاهش یافته است اما باز هم رودخانه خشک است.

عضو انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان تصریح کرد: دلیل خشکسالی زاینده رود، پمپاژهای بالا دست، انتقال آب به یزد و مصارف زیاد شهری و صنعتی است.

وی افزود: صنایع هنوز اقدام به آبیاری فضای سبز خود با استفاده از پساب نکردند و همچنان با چاه های آب که در محوطه کارخانه وجود دارد و نیز از آب های زیر زمینی که وصل به رودخانه است برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند.

بصیری بیان داشت: صنایع به تازگی در حال اقدام برای استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز هستند و هنوز این امر عملیاتی نشده است.

 

انتهای پیام/م

 

آبیاری فضای سبز کارخانه های اصفهان با آب های زیرزمینی و چاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.