حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته اردبیل

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: حمایت از طرح های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته شتاب بیشتری به خود می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر طوبی، مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در جلسه بررسی راهکارهای محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته افزود: حمایت از طرح های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته شتاب بیشتری به خود می گیرد.

وی گفت: بر همین اساس تفاهم نامه همکاری بین بانک سینا، بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور با استانداری اردبیل منعقد شده است که به موجب آن تسهیلات بانکی از محل منابع داخلی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای تعدادی از طرح های  اقتصادی توجیه دار و اشتغال‌زا اختصاص داده شده است .

طوبی افزود: در مرحله اول بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۱۸ طرح با اشتغالزایی ۲۰۸ نفر پرداخت شد و ۴۸ طرح به مبلغ ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۱۰۰ نفر جهت تشکیل پرونده ودریافت تسهیلات با اولویت به بانک معرفی شده است.

وی گفت: طرح هایی بیشتر حائز اهمیت است که در زمینه های رونق بخش کشاورزی، توسعه و فعال کردن واحدهای تولیدی روستایی و به منظور احداث، تکمیل، بهینه سازی واحد های تولیدی و .... در روستا قرار گرفته باشند به همین منظور ۳میلیارد ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار از طریق تفاهم نامه با پست بانک در اختیار دفتر امور روستایی قرار گرفته که بالغ بر ۳۰ طرح پرورش محصولات گلخانه ای، ادوات کشاورزی، طرح های زیست محیطی و پرورش ماهی با اشتغالزایی ۱۱۱ نفر به بانک معرفی شده است.

انتهای پیام/ح

محرومیت زدایی در مناطق کمتر توسعه یافته اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.