مدیر عامل آتش نشانی کاشان

بیش از 31 هزار آتش نشان همیار در کاشان آموزش دیدند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان گفت:31 هزار و 90 شهروند کاشانی با عنوان " آتش نشان همیار" دوره های آموزشی آتش نشانی و ایمنی را فراگرفتند.

سید مهدی مجد الاشرافی، در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با تاکید وظیفه سازمان  آتش نشانی، تنها مقابله با حوادث نیست و آموزش اولویت و رسالت اصلی آنها است گفت:این دوره های آموزشی سال گذشته برای شهروندان کاشانیی برگزارشد.

وی،  آموزش های اطفای حریق برای شهروندان در ادارات، مدارس، دانشگاه ها ، کارخانجات صنعتی ، محلات و غیره با هدف توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی به دلیل اهمیت سلامت شهروندان برگزارشد.

به گفته وی، ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان به منظور پیشگیری از بروز حوادث متعدد و داشتن شهری ایمن از رسالتهای مهم مجموعه آتش نشانی و اهداف اصلی طرح آموزش " آتش نشان همیار" از سوی سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان است.

مجدالاشرافی، همچنین افزایش نظارت بر ایمنی در ساختمان های جدید الاحداث و اماکن عمومی شهر به عنوان دیگر اقدامات سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایمنی برشمرد و گفت: نداشتن آگاهی مردم نسبت به مباحث ایمنی موجب افزایش تلفات می شود.

وی، نقش موثر سازمان آتش نشانی با ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف در مهار حوادث و کاهش تلفات را تاکیدکرد و گفت: رعایت اصول ایمنی و پیشگیری از مهم ترین عواملی است که می تواند از تلفات جانی و مالی در حریق ها جلوگیری کند.

به گفته وی، تجهیز ساختمان ها به وسایل ایمنی و ارتقاء دانش شهروندان در زمینه كنترل و جلوگيري از گسترش آتش و دود، خارج كردن و انتقال افراد به مكان هاي امن و انجام عمليات اطفاء حريق و غیره از دیگر مواردی است که می تواند فرهنگ اصول پیشگیری را نهادینه کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، باتاکید بر اهمیت پیشگیری از حوادث گفت:فعالیت چند ساله اخیر این سازمان در راستای بازدید،صدور دستور العمل ایمنی از مراکز صنعتی وتجاری قابل توجه بوده و بر کاهش آمار این موارد تاثیر داشته است.

مجدالاشرافی، با اشاره به بازدیدهای مستمر سازمان آتش نشانی کاشان از ساخت وسازهای شهرستان کاشان و ساختمان های چند طبقه گفت: این بازدیدها باتوجه به اهمیت رعایت موارد ایمنی از شروع تا پایان ساخت ساختمان ها والزام به رسیدن  رعایت دستورالعمل های صادره برای داشتن  شهرایمن و ایجاد ساختماهای ایمن انجام می شود.

وی در پایان باتاکید بر اهمیت آموزش ونظر ویژه این سازمان به آموزش کارکنان وکارگران کارخانجات صنعتی وتولیدی در شهرک های صنعتی اظهارداشت:این دوره هابابرنامه ریزی با مسئولین شهرک ها درحال انجام است و تمامی موارد ایمنی درجهت پیشگیری از حوادث در کلاسهای آموزشی تدریس می شود که می تواند به تحقق شهری ایمن با مشارکت شهروندان در شهرستان نزدیک شود.

 

انتهای پیام/م

 

آموزش های ایمنی آتش نشانی به بیش از 31 هزار شهروند کاشانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار