معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛

گردشگران خارجی برای اولین بار در یزد از امام حسین(ع) شنیدند/ بازدید یک هزار گردشگر از مراسم عزاداری

 معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: امسال نزدیک به یک هزار نفر از گردشگران خارجی با حضور در میان جمعیت عزاداران امام‌حسین(ع) با آنها همنوا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نصیری معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: امسال نزدیک به هزار نفر از گردشگران خارجی با حضور در میان جمعیت عزاداران امام‌حسین(ع) با آنها همنوا شدند.

نصیری افزود:گردشگران در این ایام در مراسم سینه زنی و زنجیر زنی مردم یزد، نخل برداری و پخت آش نذری شرکت کردند و برای اولین بار از امام حسین(ع) شنیدند.

نصیری افزود: این گردشگران از کشورهای فرانسه، هلند، برزیل، ایتالیا، چین، اسپانیا، ژاپن، آلمان، استرالیا و سایر کشورها در قالب یک تور به همراه روحانی مسلط به زبان انگلیسی، در مراسم عزاداری شرکت کردند و کمیته گردشگری مذهبی استان یزد در قالب برنامه هایی متنوع گردشگران را با مراسم عزاداری امام حسین(ع) آشنا کرد.

همچنین حسینی مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از حضور پررنگ‌ گردشگران خارجی و داخلی در مراسم‌های عزاداری محرم امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

حسينی گفت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد امسال برنامه های گسترده‌تری نسبت به سال قبل برای گردشگران در ایام تاسوعا و عاشورا از سوی دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران برگزار  شد.

وی افزود: بیش از هزار و ۵۰۰ بسته فرهنگی به زبان انگلیسی در مورد فلسفه قیام عاشورا و زیبایی‌های اسلام به گردشگران ارائه شد.

وی تاکید کرد: اگر به ظرفیت مذهبی یزد توجه شود، علاوه بر ترویج فرهنگ اسلام و تشیع، رشد اقتصادی خوبی برای استان به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ ی

حضورگردشگران خارجی درمراسم عزاداری محرم دریزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار