بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی ـ فرهنگی استان یزد به مناسبت هفته گردشگری

به مناسبت هفته گردشگری بازدید از کلیه اماکن تاریخی ـ فرهنگی و موزه های تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد رایگان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان یزدگفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری موزه ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی تحت پوشش این اداره کل در روز پنجشنبه ششم مهرماه به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان است.

دانش یزدی افزود: سوم تا نهم مهرماه سال جاری از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان هفته گردشگری معرفی گردیده است که این اداره کل در حاشیه برنامه های گرامیداشت این هفته که متناسب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان است بازدید رایگان از اماکن تاریخی استان برای مردم و گردشگران را نیز در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است: پنجم مهر ماه برابر با بیست و هفتم سپتامبر از طرف سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی گردیده و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود که هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

انتهای پیام/ی

بازدید رایگان ازموزه ها و  اماکن تاریخی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.