پورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گزارش کارگروه بررسی FATF آماده است/ گزارش نهایی به زودی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی از جمع‌بندی نهایی گزارش FATF در کارگروه ویژه کمیسیون متبوع خود خبر داد.

Jمحمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره گزارش FATF گفت: گزارش FATF در کمیته مربوطه کمیسیون اقتصادی آماده شده است و به زودی جمع‌بندی  می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فقط رأی‌گیری این گزارش در کمیسیون اقتصادی باقی مانده است، اظهار کرد: نهایتا طی دو هفته آینده رأی‌گیری این گزارش در کمیسیون انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که هر چه سریع‌تر گزارش FATF به صحن علنی مجلس ارائه شود.

گفتنی است؛ « گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force – FATF) در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «G 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند احتیاط کنند.

شایان ذکر است؛ FATF از ایران درخواست می‌کند تا نقص‌های قوانین خود در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را به شکل فوری و معنی‌دار برطرف کند و به طور خاص، تامین مالی تروریسم و انجام معامله‌های مشکوک را در قوانین خود به عنوان جرم تلقی کند که پذیرش این مسئله چندی است مورد مناشقه جمعی از مسئولان بوده و مجلس قرار است در این رابطه گزارشی ارائه کند.

انتهای پیام/

بررسی گزارش FATF در کمیسیون اقتصادی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.