فیس‌بوک: تبلیغات کاربران روس درباره انتخابات آمریکا در اینستاگرام هم منتشر شده است

شبکه اجتماعی فیس‌بوک جزئیات جدیدی از تبلیغات روس‌ها در دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: بخشی از تبلیغات روس‌ها در این شبکه اجتماعی در دوره انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در اینستاگرام هم منتشر شده است.

شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد: از بین این 3000 نسخه از تبلیغات سیاسی کاربران روس در دوره انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، که در اختیار کنگره قرار گرفت، 5 درصد آن هم در اینستاگرام منتشر شده بود. برای پست های تبلیغاتی اینستاگرام به طور تقریبی مبلغ 6700 دلار هزینه شده است.

شبکه اجتماعی فیسبوک روز دوشنبه حدود 3000 نسخه از تبلیغات سیاسی کاربران در این شبکه اجتماعی را در ماه های پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اختیار کمیته تحقیقات کنگره قرار داده بود. این شبکه اعلام کرد که حدود 10 میلیون نفر از مردم آمریکا تبلیغات کاربران روس در خصوص انتخابات را دیده اند و این تبلیغات در فیس‌بوک حدود 100 هزار دلار هزینه داشته است.

این شبکه همچنین اعلام کرد که 44 درصد این تبلیغات پیش از انتخابات ماه نوامبر سال 2016 و 56 درصد آنها پس از انتخابات مشاهده شده است. فیس‌بوک پیشتر نیز اعلام کرد که قصد دارد 1000 نفر دیگر را برای بررسی بیشتر اینگونه تبلیغات سیاسی استخدام کند.

انتشار این جزئیات پس از آن رخ داد که مشخص شد در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی یک گروه مرتبط با کرملین به نام «آژانس تحقیقاتی اینترنتی» تبلیغاتی سیاسی به مبلغ 100 هزار دلار را در فیس‌بوک خریداری کرده است. 

از ماه گذشته میلادی که شبکه اجتماعی فیس‌بوک از وجود اینگونه تبلیغات در این شبکه خبر داد، روابط مسکو و واشنگتن تیره تر شده است. فیس‌بوک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شود و به همین دلیل به مکانی مناسب برای درج آگهی های تبلیغاتی سیاسی تبدیل شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد که باور نمی کند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده است، باراک اوباما باید مانع آن می شده است. این در حالیست که مسکو داشتن هر گونه ارتباط با این تبلیغات و همچنین دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است.


انتهای پیام/

انتشار تبلیغات کاربران روس درباره انتخابات آمریکا در اینستاگرام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار