انتشار جزئیاتی جدید از تبلیغات روس‌ها در فیس‌بوک در دوره انتخابات آمریکا

فیس‌بوک اطلاعات جدیدی درباره تبلیغات روس‌ها در این شبکه اجتماعی پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد حدود 10 میلیون نفر از مردم آمریکا تبلیغات کاربران روس در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در ماه های پیش و پس از این انتخابات مشاهده کرده اند.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک دو روز پیش اعلام کرده بود که قرار است حدود 3000 نسخه از تبلیغات سیاسی کاربران روس در این شبکه اجتماعی را در ماه های پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، در اختیار کمیته تحقیقات کنگره آمریکا قرار دهد.

فیس‌بوک که پیشتر چنین اطلاعاتی را منتشر نکرده بود، اعلام کرد: از روش مدل‌سازی، برای برآورد شمار کاربران آمریکایی که دست کم یکی از این تبلیغات را دیده اند، استفاده کرده است. 44 درصد این تبلیغات پیش از انتخابات ماه نوامبر سال 2016 و 56 درصد آنها پس از انتخابات مشاهده شده است.

از ماه گذشته میلادی که فیس‌بوک از وجود اینگونه تبلیغات در این شبکه اجتماعی خبر داد، روابط روسیه و آمریکا تیره‌تر شده است. این در حالیست که مسکو داشتن هرگونه ارتباط با این تبلیغات را تکذیب کرده است.

شبکه فیس‌بوک روز دوشنبه همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد 1000 نفر دیگر را برای بررسی این تبلیغات سیاسی، استخدام کند تا نگذارد روسیه و دیگر کشورها از شبکه فیس‌بوک برای دخالت در انتخابات سوء استفاده کنند.

معاون بخش سیاست و ارتباطات فیس‌بوک اعلام کرد: برای 99 درصد تبلیغات، مبلغی کمتر از 1000 دلار هزینه شده است. کل هزینه تبلیغات هم حدود 100 هزار دلار برآورد شده است. همچنین باز هم ممکن است تبلیغات مرتبط با روسیه و انتخابات آمریکا را در این شبکه پیدا کنیم.

او که از خریداران این گونه تبلیغات برای استفاده از آن‌ها در حساب های جعلی انتقاد کرد، گفت: بسیاری از این تبلیغات خط مشی های سیاست های ما را نقض نمی کنند و اگر در حساب های واقعی قرار گرفته بود، می توانست همچنان در فیس‌بوک باقی بماند.

فیس‌بوک که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شود به مکانی مناسب برای درج آگهی های تبلیغاتی سیاسی در اینترنت تبدیل شده است. مارک زاکربرگ، مؤسس شبکه اجتماعی فیس‌بوک ماه گذشته میلادی در واکنش به درخواست قانونگذاران آمریکایی متعهد شد که نسخه هایی از تبلیغات کاربران روس را در اختیار کمیته تحقیقات کنگره –که مسئول بررسی موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند—قرار دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده است که باور نمی کند روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد و اگر این اتفاق افتاده است، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور باید جلوی آن را می گرفته است.


انتهای پیام/

جزئیاتی جدید از تبلیغات روس‌ها در فیس‌بوک در دوره انتخابات آمریکا منتشر شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار