مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان:

کنگره بین‌المللی شعر "پیامبر مهربانی" در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: دومین کنگره شعر "پیامبر مهربانی" هفته وحدت امسال در گسترده بین‌المللی در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

کنگره بین‌المللی شعر به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حسین مسگرانی در نشست خبری تشریح برنامه‌های کنگره شعر پیامبر مهربانی، افزود: دومین کنگره شعر "پیامبر مهربانی" هفته وحدت امسال در گسترده بین‌المللی در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) محور اصلی وحدت میان مسلمانان هستند، در تشریح اهداف برگزاری این کنگره شعر، بیان کرد: ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران اسلامی و جهان اسلام و تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی به زبان‌های مختلف اهداف اصلی برگزاری این کنگره هستند.


وی تصریح کرد: شاعران کشورهای مختلف جهان اسلام می‌توانند تا 15 آبان‌ماه اشعار خود را در 2 بخش شعر نو و شعر کلاسیک در محورهای "از شبانی تا شبانه‌های عروج، شرح درد اشتیاق، مهربان باشیم، وحدت و برادری و منادی عدالت و آزادی" به پست الکترونیکی "Payambarmehrabani@mihanmail.ir" و یا نشانی پستی "سیستان و بلوچستان- زاهدان- بلوار خرمشهر- اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی- دبیرخانه کنگره بین‌المللی شعر پیامبر مهربانی" ارسال کنند.


مسگرانی ادامه داد: اشعار می‌تواند به زبان‌های فارسی، انگلیسی بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، اردو، پشتو و گویش سیستانی به دبیرخانه ارسال شود که شایسته است برگردان فارسی اشعار نیز پیوست آثار ارسالی باشد. البته گویش سیستانی به دلیل برگزاری کنگره در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.


مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برای شرکت در هر بخش از کنگره ارسال حداقل 3 شعر و حداکثر 50 بیت الزامی است و شاعران مجاز هستند همزمان در 2 یا چند موضوع شرکت کنند. برگزیدگان هر زبان به صورت مجزا داوری می‌شوند و از نفرات اول تا سوم هر زبان و بخش با اهدای هدیه نقدی، تندیس و لوح سپاس تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/گ

کنگره بین الملی شعر پیامبر مهربانی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.