تیلرسون: روابط با ایران نمی‌تواند تنها بر توافق هسته‌ای متمرکز باشد

وزیر خارجه آمریکا گفت روابط با ایران نمی‌تواند فقط بر توافقنامه هسته‌ای متمرکز باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: روابط آمریکا با ایران نمی‌تواند فقط بر توافقنامه هسته ای متمرکز باشد. من بارها گفته‌ام نمی‌توانیم اجازه بدهیم روابط ما با ایران صرفاً بر اساس برجام تعریف شود.
 
او افزود: مجموعه‌ای از گزینه ها را برای تعامل با مستلزمات توافقنامه هسته‌ای ایران در اختیار رئیس جمهور دونالد ترامپ قرار خواهیم داد. 
 
تیلرسون همچنین گفت بر تعهد خود به نقشی که رئیس جمهور دونالد ترامپ به من واگذار کرده است تاکید و گزارش ها درباره ترک این سمت را کاملا تکذیب می کنم.
 
 وزیر امور خارجه آمریکا گفت هرگز قصد نداشته است کناره گیری کند.
 
او این اظهارات را در کنفرانسی خبری و در پی گزارش مطبوعات در خصوص اختلافات شدید بین او و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد. 
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیلرسون در وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« هرگز فکر رفتن به ذهن من خطور نکرده است. من از طرف رئیس جمهور انتخاب شده ام و تا زمانی که رئیس جمهور احساس کند می توانم برای دستیابی به اهدافش مفید باشم ، می مانم. »
 
تیلرسون این سخنان را پس از آن مطرح کرد که شبکه خبری «ان بی سی» در گزارشی اعلام کرد مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و مقامات عالی این کشور، در تابستان گذشته تلاش کرده بودند تا او را از کناره گیری از سمت خود منصرف کنند. در آن زمان، تنش‌ها میان تیلرسون و ترامپ بسیار شدید شده بود.
 
انتهای پیام/
 

تیلرسون گزارش‌ها درباره ترک سمتش را تکذیب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار