اسپوتنیک: مقامات ایرانی و آمریکایی مخالف موضع ترامپ درباره خروج از برجام هستند

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت هم مقامات ایرانی و هم مقامات بلندپایه آمریکایی با موضع رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام مخالف هستند.

اسپوتنیک: مقامات ایرانی و آمریکایی مخالف موضع ترامپ درباره خروج از برجام هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی نوشت موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در چارچوب خروج احتمالی این کشور از برجام، مورد سرزنش سران ایران و اعضای سطح بالای دولت آمریکا قرار گرفته است.

در این مطلب آمده است: ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را یکی از بدترین و یک طرفه‌ترین قرارداد‌های تاریخ آمریکا نامیده است و از خروج کشورش از این توافق صحبت می‌کند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، می‌گوید چنانچه آمریکا از برجام خارج شود کشورش برنامه هسته‌ای خود را از سر می‌گیرد. ظریف در گفتگو با پولیتیکو گفت خروج آمریکا از برجام، اعتماد دیگران را دچار تردید می‌کند و کشور‌های دیگر نیز به آمریکا اعتماد نخواهند کرد حتی کره شمالی. حتی شرکای امریکا نیز خواهند گفت آمریکا شریک قابل اعتمادی نیست.

او افزود: اروپایی‌ها به طور واضح و شفاف به ما و آمریکا گفته‌اند که تمام توان خود را برای پایدار ماندن برجام به کار می‌گیرند.

ظریف خیلی روشن می‌گوید که اظهارات ترامپ در سازمان ملل ارزش پاسخگویی ندارد و در این حال حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفت تهدید‌های ترامپ روی او تاثیری نداشته است.او  در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آمریکا را کشوری منزوی خواند.

در همین حال حال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، نیز به کنگره گفته است کشورش در توافق هسته‌ای باقی می‌ماند.

جوزف دانفورد، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، که بالاترین مقام نظامی آمریکا است، گفت ایران برجام را نقض نکرده است و این توافق، برنامه هسته‌ای ایران را به تاخیر انداخته است.

انتهای پیام/

گزارش اسپوتنیک درباره مخالفت مقامات ایرانی و آمریکایی در خصوص موضع در قبال برجام 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار