معاون نهاد رهبری در دانشکده شهید مهاجر:

هدف از بعثت انبیا کامل کردن اخلاق بود

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر گفت:هدف از بعثت انبیا کامل کردن اخلاق بود و قیام عاشورا نیز تجلی از تکمیل اخلاق بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حامد مرادی  امروز در حاشیه مراسم رونمایی از تفاهم‌نامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یک شرکت قطعه ساز خصوصی اظهار کرد: هدف از بعثت انبیا کامل کردن اخلاق بود و قیام عاشورا نیز تجلی از تکمیل اخلاق بوده است، صفاتی مانند صبر استقامت ایثار، آزادگی و بردباری را در قیام عاشورا می‌بینیم.

وی با بیان این که آزادگی در برابر بردگی قرار دارد بیان کرد: آزادگی یعنی از همه دلبستگی‌های دنیوی آزاد باشیم و در کربلا این آزادگی را به وضوح می‌بینیم، این دلبستگی‌ها و پست‌ها و مقام‌ها که گاهی به آن‌ها وابسته می‌شویم اگر ماندنی بود به ما نمی‌رسید.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر تصریح کرد: امام حسین(ع) می‌فرماید آیا آزاده‌ای هست که این دهان خورده که منظور از دنیا است را رها کند؛ ارزش انسان‌ها بیش از دلبستگی به این دنیا است، برخی از ما در محیط کار آن چنان خود را پست نشان می‌دهیم.

وی ادامه داد: برخی در کربلا خود را به توبره‌ای فروختند همانند امروزه که برخی‌ها وقتی حواس نانوا نیست به‌ جای پنج نان شش نان جمع می‌کنند و خودش را به خاطر یک نان اضافه‌تر و در واقع یک بهای اندک فروخته‌اند، شهدای کربلا برای حفظ آزادگی خود بالاترین بها یعنی همان جان خود را بخشیدند.

مرادی با بیان این که ابن عباس به امام گفت با یزید بیعت کن و جان خود و اهل‌بیت خود را نجات دهید، یادآور شد: امام حسین(ع) می‌فرماید من هیچ‌گاه دست بیعت در دست حکومت ظلم قرار نخواهم داد، امام حسین(ع) در دقایق آخر و زمانی که کوفیان در حال حمله به خیمه‌ها بودند می‌فرماید اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و پس از مرگ من به خانواده من حمله کنید.

وی در هشدار به مسؤولان گفت: نکند در محیط کار ما آن کسی که مقام بالاتری دارد روز به روز قدرتش بیشتر شود و آن کس که یک نیروی ساده است حقوقش پایمال شود، ملاک برتری افراد پوست و خون و منصب نیست نمونه آن در کربلا که جؤن، غلام سیدالشهدا در هنگام شهادت حضرت بر بالینش حاضر می‌شوند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر در پایان با بیان این که کرامت‌ها باید در محیط کار نیز حفظ شود، خاطرنشان کرد: نیاز مردم و حوائج مردم به مسوؤلان از نعمت‌های خداست و مبادا که خدا این نعمت را از ما بگیرد و به کسی دیگر اعطا کند پس باید به فکر رفع و حل مشکل مردم باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

کرامت‌ها در محیط کار هم باید حفظ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.