پیش بینی تولید ۹۰ تن عسل طبیعی در شهرستان بانه

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بانه  گفت:پیش بینی می شود امسال ۹۰ تن عسل طبیعی در این شهرستان تولید شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کریم شریفی صبح امروز در نشست اعضای شورای کشاورزی شهرستان بانه که با حضور فرماندار این شهرستان برگزارشد، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳۸ نفر متقاضی برای دریافت بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال تسهیلات کم بازده به صندوق کارآفرینی امید این شهرستان معرفی شدند.

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۹۰ تن عسل طبیعی در شهرستان بانه بیان کرد: ۲۸۱ فروند زنبور ملکه توسط ۵ زنبوردار بانه ای پرورش یافته و ۱۰ کیلوگرم «ژله رویال» عسل طبیعی توسط ۳ زنبوردار دیگر در این مدت تولید شده است.
وی بیان کرد: در سال جاری همچنین ۴۱۴ درخواست برای توسعه باغات در سطح ۶۳۱ هکتار از اراضی ملی به جهاد کشاورزی ارائه شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بانه اضافه کرد:  پس از بررسی های لازم، ۳۱۷ هکتار از این اراضی به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شد وتاکنون ۳۸ فقره درخواست با ۶۵ هکتار وسعت به تأیید نهایی کمیسیون مربوطه رسیده و بقیه درخواست ها در دست اقدام است.

شریفی  آمار اراضی ملی رفع تداخل شده تاکنون را ۸۹۵ هکتار ذکر کرد و گفت: این اراضی پس از انجام مراحل قانونی به عنوان زمین های مناسب و مستعد کشاورزی در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

وی آمار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سالجاری را ۴ هزار تن ذکر و بیان کرد: این میزان خرید  هزارتن بیشتر از پیش بینی اولیه خرید گندم بود.

وی عنوان کرد:آغاز بهره برداری از ۲ دستگاه ریزکارنده، اجرای پروژه تحقیقاتی PVS برای شناسایی ارقام پر بازده گندم و ارائه خدمات آموزشی کشاورزی به هزارو ۲۶۶ نفر از روستاییان از دیگر اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی این شهرستان بوده است.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بانه هم از خرید ۲۴۵ تن انگور سیاه کنسانتره، ۲۵ تن انگور تازه جهت عرضه در نمایشگاه محصولات کشاورزی تهران و ۳۵ تن دیگر برای عرضه مستقیم در بازار این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/م

توسعه باغات در سطح ۶۳۱ هکتار از اراضی ملی بانه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.