در پی افزایش موارد اسیدپاشی؛

انگلیس حمل اسید را در مکان‌های عمومی ممنوع می‌کند

در پی افزایش نگران‌کننده موارد اسیدپاسی در انگلیس، وزیرانگلیسی از تصمیم دولت برای ممنوعیت حمل اسید در مکان‌های عمومی خبر داد.

انگلیس حمل اسید را در مکان‌های عمومی ممنوع می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، در پی افزایش نگران‌کننده موارد اسیدپاسی در انگلیس، امبر راد، وزیر کشور انگلیس، از تصمیم دولت برای ممنوعیت حمل اسید در مکان‌های عمومی خبر داد. امبر راد همچنین خواستار آن شد تا فروش اسید به افراد زیر 18 سال در این کشور ممنوع شود.

وزیر کشور انگلیس همچنین وعده داد با تلاش برای ممنوع کردن فروش آنلاین سلاح سرد (چاقو) به کودکان، شمار موارد حمله با چاقو را نیز در این کشور کاهش خواهد داد.

امبر راد در سخنانی در همایش حزب محافظه‌کار انگلیس اظهار کرد: قصد داریم حمل (بدون دلیل) اسید در مکان‌های عمومی را ممنوع کنیم. وزیر کشور انگلیس همچنین وعده داد فروش اسید سولفوریک را که برای ساخت بمب‌های دست‌ساز –موسوم به مادر شیطان– به کار می رود، به شدت محدود کند.

در نشست حزب محافظه‌کار انگلیس موارد دیگری نیز بحث شد از قبیل:
- 15 سال حبس برای افرادی که به طور مرتب موضوعات افراطی را در اینترنت دنبال می‌کنند؛
- فناوری جدید برای رهگیری تصاویر نامناسب از کودکان در اینترنت و پاک کردن فوری آن‌ها با سرعتی بی‌سابقه؛ 
- ممنوع کردن استفاده خانگی از انواع خاصی از چاقوها.

وزیر کشور انگلیس همچنین در این نشست اعلام کرد سازمان های امنیتی این کشور سال جاری میلادی، چندین طرح تروریستی را در این کشور، خنثی کرده‌اند. امبر راد در ادامه از مسئولان فیس‌بوک، گوگل، توییتر و مایکروسافت خواست به «تعهدات اخلاقی» خود پایبند باشند و تلاش‌های خود را برای مبارزه با تروریسم در دنیای مجازی افزایش دهند.

 

انتهای پیام/

حمل بدون دلیل اسید در مکان‌های عمومی انگلیس ممنوع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار