انگلیس افزایش مجازات عاملان اسیدپاشی را بررسی می‌کند

پس از وقوع چند حمله زنجیروار با اسید در انگلیس، دولت این کشور قصد دارد تشدید مجازات عاملان اسیدپاشی را بررسی کند.

انگلیس افزایش مجازات عاملان اسدپاشی را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی سی، دولت انگلیس قصد دارد تشدید مجازات عاملان اسیدپاشی را بررسی کند.

این بررسی پس از آن صورت می‌گیرد که پنج نفر پنجشنبه شب در لندن پایتخت انگلیس هدف حملات اسیدپاشی قرار گرفتند.

دنی شور، خبرنگار بی‌بی‌سی، در گزارشی در این باره بر روی تصاویر قربانیان اسیدپاشی در انگلیس گفت تاثیر اسیدپاشی روی قربانیان ممکن است تباه کننده باشد. رشام خان، ۲۱ ساله، یکی از این قربانیان است. او زمانی که برای عبور از عرض خیابان منتظر سبز شدن چراغ راهنمایی بود هدف حمله فردی که از داخل خودرو به صورت او اسید پاشید، قرار گرفت.

قربانی دیگر به نام جمیل مختار ماه گذشته در شرق لندن هدف اسیدپاشی قرار گرفت و به شدت مصدوم شد. یک نفر در ارتباط با این حملات به اتهام وارد کردن عمدی جراحات شدید بازداشت شده است.

به نظر می‌رسد حملاتی از این قبیل رو به افزایش است. پلیس انگلیس با ارائه اطلاعات مربوط به حملات اسیدپاشی از نوامبر پارسال تا آوریل امسال اعلام کرد در این مدت ۴۰۸ مورد حادثه اسیدپاشی به پلیس گزارش شده است. بیشترین موادی که در این حملات مورد استفاده قرار گرفته‌اند عبارتند از مواد سفید کننده، امونیاک و اسید. در مواردی که سن عاملان حمله مشخص شده از هر پنج مجرم یک نفر زیر ۱۸ سال بوده است.

امبر راد، وزیر کشور انگلیس، اکنون دستور بازبینی در قوانین را داده است تا اطمینان حاصل شود برای جلوگیری از حملات اسیدپاشی هر کار ممکنی انجام می‌گیرد. تا قبل از این نیز برای حملات شدید مجازات حبس ابد برای عوامل اسیدپاشی در نظر گرفته شده است. وزارت کشور انگلیس می‌خواهد مرتکبان اسیدپاشی تمام زور قانون را احساس کنند.

وی گفت: «بسیاری از قربانیان اسیدپاشی گفته‌اند که زندگی آن‌ها تباه شده است و برای همین است که ما مجازات حبس ابد را در نظر گرفته‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که کل نظام با فوریت و به صورت کامل به این جرم وحشتناک واکنش نشان می‌دهد. ما هر کاری که می‌کنیم باید قربانیان را در نظر داشته باشیم.»

در بازبینی قوانین انگلیس این نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد که آیا باید قانون مواد سمی سال ۱۹۷۲ بسط یابد تا مواد بیشتری مشمول آن بشود. با خرده فروشان درباره تدابیر لازم برای محدود کردن فروش مواد خطرناک مشورت خواهد شد. در حملات اخیر که پنجشنبه شب رخ داد پنج نفر که سوار موتور گازی بودند در عرض ۹۰ دقیقه هدف حملات اسیدپاشی قرار گرفتند. یک پسر ۱۶ ساله در ارتباط با این حملات بازداشت شده است که فردا در دادگاه حاضر خواهد شد.

انتهای پیام/

لندن در پی بررسی افزایش مجازات عاملان اسیدپاشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار