قم سوگوار سیدالساجدین(ع)

شهر مقدس قم در سالروز شهادت سیدالساجدین، امام زین العابدین(ع) یکپارچه سیاه پوش و عزادار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ به مناسبت شهادت امام زین العابدین(ع) مراسم عزاداری درجای جای قم بویژه بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در حال برگزاری است.


هیات های های عزا با حضور در صحن مطهر حضرت معصومه (س) در غم شهادت پیام رسان حماسه عاشورا عزاداری کردند و چهارمین امام شیعیان را به آن حضرت تسلیت گفتند.


مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام سجاد علیه السلام در بیوت مراجع تقلید در حال برگزار ی است.

در مسجد مقدس جمکران نیز آیین‌های سوگواری برپاست و عزاداران با چشمان اشک‌بار از سوگ و ماتم شهادت امام سجاد(س) بر سر و سینه می‌زنند.

مراسم عزاداری شهادت امام زین‌العابدین(ع) در بقاع متبرکه امامزادگان و مساجد و دیگر نقاط و اماکن زیارتی و مذهبی طی دیشب و امروز که تا عصر و شام شهادت هم ادامه خواهد داشت، با حضور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و طلاب به‌صورت باشکوهی برگزارشده و همچنان نیز در حال برگزاری است.

حضرت امام سجاد (ع) در25 محرم الحرام سال 95 هجری قمری و به روایتی در 12 محرم به شهادت رسید.

امام سجاد(ع) چهارمین پیشوای شیعیان جهان است که سال‌های پایانی زندگی حضرت علی(ع) و جد بزرگوار خویش را درک کرد و با بهره از دعا و خطابه، به ارشاد و راهنمایی مردم می‌پرداختند.

کتاب صحیفه سجادیه حضرت سیدالساجدین(ع)، در قالب نیایش و دعا که حاصل اندیشه‌های معرفت‌شناسانه این حضرت است که جهت راهگشایی پیروان راه حق و در مسیر رسیدن به سعادت حقیقی گرداوری شده است.

ایشان که در روز عاشورا در بستر بیماری و تب به سر می‌بردند، یکی از دردناک‌ترین و جان‌سوزترین جریان در تاریخ اسلام را طی عمر شریفشان شاهد بودند که تا پایان عمر از غم‌ها و غربت‌های وارد در آن روز و بر حضرت ثارالله(ع) و اهل‌بیت(ع) آن حضرت می‌گریستند. اما در همان شرایط هم به دفاع از حقانیت اسلام پرداختند.

ایشان پس از شهادت امام حسین(ع) پیشوای شیعیان جهان بودند که در رساندن پیام عاشورا به جهانیان با خواندن خطبه‌های الهی و مشهور خود از احیای حقیقت و نهضت حق‌طلبانه امام حسین(ع) و خاندان اهل‌بیت(ع)، در برابر یزید لعنت الله علیه و یزیدیان، مهر رسوایی بر پیشانی‌شان برافروختند و پایه‌های حکومت بنی‌امیه را ویران ساختند.

انتهای پیام/ش

برپایی مراسم عزاداری امام سجاد(ع)در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار