همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهیدجلال زاده

شهید جلال زاده در تمامی صحنه های انقلاب و راهپیمایی ها و تظاهرات مردمی و انهدام مراكز فساد و فعالیت عناصر رژیم حضور فعال داشت.

زندگی نامه شهیدجلال زادهبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید اباذر جلال زاده سال 1329 در روستای علی ملك شهرستان نقده متولد شد و دوران كودكی خود را در آغوش گرم خانواده سپری نموده در سن 7 سالگی پا به محیط مدرسه گذاشت.

تا دوم ابتدایی در شهرستان نقده تحصیل نمود و سپس به لحاظ مشكلات مالی خانوادگی ناچار به شهرستان پیرانشهر مهاجرت و در آنجا تا كلاس ششم قدیم تحصیل و جهت كمك به اقتصاد خانواده به مدت پنج سال در عكاسی كار كرد و بعد به خدمت سربازی اعزام و بعد از دو سال خدمت را تمام و تشكیل خانواده نمود و بعد از ازدواج مشغول به كار بود كه انقلاب شكوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) به وقوع پیوست.

شهید جلال زاده در تمامی صحنه های انقلاب و راهپیمایی ها و تظاهرات مردمی و انهدام مراكز فساد و فعالیت عناصر رژیم حضور فعال داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در اداره بهداری و بهزیستی (طرح شهید رجائی) شهرستان پیرانشهر مشغول به كار شد و در جهت كمك به مردم ستمدیده و محروم مناطق كردنشین و مبارزه با عناصر پلید ضدانقلاب تلاش و فعالیت صادقانه ای داشت.

به طوری كه وقتی وضعیت شهر پیرانشهر جهت خدمت از طرف ضدانقلاب ناامن گردید، ایشان بلافاصله به نیروهای افتخاری مردمی در مبارزه با ضدانقلاب پیوست و در اكثر درگیری های منطقه و شهرستان نقده حضور فعال داشت و بعد از تأمین امنیت شهرستان پیرانشهر در محل كار خویش حاضر و در خدمت به مردم محروم منطقه و انقلاب از هیچ كوششی دریغ نکرد.

تا اینكه در مأموریتی كه جهت رساندن خواروبار و مایحتاج روستاهای پاكسازی شده از لوث وجود ضدانقلاب به روستای لیگبن شهرستان پیرانشهر داشتند به تاریخ 62/2/9 در مسیر ده بر اثر برخورد با مین كار گذاشته شده توسط عناصر ملحد ضدانقلاب به اتفاق دو نفر از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیكر پاكش در جوار شهیدان نقده به خاك آرمید.


انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اباذرجلال زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار