6 میلیون و 729 هزار متر مکعب مصرف آب مشترکان ایلامی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: مشترکان این استان در تابستان امسال 6 میلیون و 729 هزار متر مکعب آب مصرف کردند.

6 میلیون و 729 هزار متر مکعب مصرف آب مشترکان ایلامی

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ داراب بیرانوندی اعلام کرد: در تابستان امسال به دلیل افزایش گرمای هوا، مصرف آب شهروندان ایلامی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت که بیشتر این افزایش مصرف مربوط به بخش خانگی است.
وی بیشترین میزان مصرف آب را مربوط به شهر ایلام با سه میلیون و 292 هزار و 272 مترمکعب دانست و افزود: در مجموع میزان مصرف آب در سطح استان پنج درصد و در شهر ایلام هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می دهد.
بیرانوندی متوسط مصرف ماهانه هر مشترک آب در استان را 17 مترمکعب اعلام کرد و افزود: حجم تولید آب در این استان سالانه بیش از 40 میلیون مترمکعب است که 40 درصد از این میزان بدلیل فرسودگی شبکه و عمر بالای تاسیسات هدر می رود.
وی میزان مصرف آب آشامیدنی در سال گذشته را بیش از 31 میلیون متر مکعب آب بیان کرد و گفت: 30 درصد مشترکان در این استان به طور میانگین ماهانه 20 تا 40 مترمکعب و یک درصد دیگر نیز بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می کنند که این میزان بیشتر از الگوی مصرف (20 متر مکعب) است.
بیرانوندی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف صحیح آب نیازمند مشارکت همگانی است، اظهار کرد: آب یک موهبت الهی است و از آن به عنوان یک کالای بدون جایگزین نام برده می شود بنابراین استفاده صحیح و بهینه از این نعمت خدادادی ضروری است.
مدیرعامل شرکت آبفای ایلام فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه های جمعی را در زمینه مصرف بهینه آب بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف صحیح آب به جای اسراف و مصرف نادرست در جامعه شد.

انتهای پیام/اس

مشترکان ایلامی 6میلیون و 729هزار متر مکعب آب مصرف کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.