اختصاص هزار و 200 کلاس درس برای اتباع خارجی در کرمان

هزار و 200 کلاس درس در سراسر استان کرمان در سال تحصیلی جدید آماده خدمت رسانی به دانش آموزان تبعه خارجی هستند.

اختصاص هزار و 200 کلاس درس برای اتباع خارجی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حسین میرزایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حدود هزار و 200 کلاس درس در سراسر استان در سال تحصیلی جدید آماده خدمت رسانی به دانش آموزان تبعه خارجی هستند گفت: دانش آموزان اتباع خارجی بدون هیچگونه تفاوتی همانند دانش آموزان ایرانی دراین کلاس ها مشغول به تحصیل هستند.


وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 97 ، 96 حدود 30 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در حدود 500 مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند؛ افزود: این 30 هزار دانش آموز اتباع در یازده شهرستان و منطقه ی استان ساماندهی شده اند.


میرزایی با اشاره به اهمیت آموزش 30 هزار دانش آموز اتباع در استان اظهار کرد: به دلیل اهمیت بسیار زیاد این موضوع، مدیرکل اتباع خارجی و مهاجرین استانداری کرمان عضو شورای آموزش و پرورش استان هستند.


وی با اشاره به اینکه دبستان 10کلاسه خواجه نصیرالدین طوسی ویژه دانش آموزان اتباع خارجی در زنگی آباد افتتاح شده است ، گفت: این دبستان از محل کمک های بشر دوستانه اتحادیه اروپا و کشور آلمان در شهر زنگی آباد احداث شده است.


میرزایی افزود: برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع افغانی در استان کرمان بین 130 تا 140 مدرسه باید ساخته شود.


گفتنی است: مدرسه 10 کلاسه خواجه نصیرالدین طوسی با زیر بنای 500 متر مربع در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل کمک های بشر دوستانه اتحادیه اروپا و کشور آلمان در آموزش و پرورش ناحیه دو در شهر زنگی آباد احداث شده است.


انتهای پیام/س

 

هزار و 200 کلاس درس اماده خدمت رسانی برای اتباع خارجی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار