پیش بینی ورود 60 هزار دانش‌آموز به پایه اول ابتدایی در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پیش بینی ورود ۶۰هزار دانش آموز پایه اولی به مدارس این استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  محمد محسن‌بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع خبرنگاران به مناسبت سال تحصیلی جدید از احتمال ثبت‌نام 580 هزار دانش‌آموز کرمانی در سال تحصیلی 97؛96 خبر داد و گفت: 45 هزار نفر نیروی انسانی امر تعلیم و تربیت این تعداد دانش‌آموز را در استان کرمان به عهده دارند.
وی با اشاره به اشتغال 2 هزار و 800 دانشجو معلم در استان کرمان افزود: 4 هزار و 700 مدرسه دولتی و 2 هزار مدرسه غیردولتی از پیش‌دبستانی تا مقطع پیش‌دانشگاهی در استان کرمان وجود دارد.
محسن بیگی با بیان اینکه در بخش ابتدایی، دسترسی به آموزش در استان کرمان نزدیک به 100 درصد است، تصریح کرد: بازمانده از تحصیل واقعی ما نیز نزدیک به صفر است.
وی اظهار کرد: برای کمک به امر آموزش در مقطع متوسطه، 240 مدرسه شبانه‌روزی در استان کرمان وجود دارد و در راستای فعالیت‌های کیفیت‌بخشی، هزار و 300 نفر از تکرار پایه ابتدایی ما کم شده است.
وی، دلیل تعداد بالای دانش‌آموزان در هر کلاس‌ درس را کمبود فضای فیزیکی به ویژه در دوره ابتدایی دانست و یادآورشد: به ناچار باید ظرفیت کلاس‌ها را بالا ببریم، اما به لحاظ نیروی انسانی با مشکل مواجه نیستیم.
وی افزود: ظرفیت بالا در کلاس درس موجب کاهش کیفیت می‌شود، اما یکی از راهکارهای آن دو شیفته کردن مدارس است که امسال مجبور شدیم، 20 مدرسه در شهر کرمان را به منظور کاهش جمعیت دانش‌آموز در کلاس و توجه به کیفیت آموزشی، دو شیفته کنیم.
محسن‌بیگی افزود:در حال حاضر 27 هزار دانش‌آموز از اتباع خارجی در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان کرمانی در پارسال یک نمره افزایش داشته است ؛تصریح کرد:براین اساس کرمان جزو پنج استان برتر در زمینه بیشترین رشد در امتحانات نهایی است.
محسن‌بیگی گفت:دانش‌آموزان کرمانی در المپیادهای کشوری نیز موفقیت قابل توجهی داشتند و در مجموع هشت مدال طلا و نقره و برنز را از آن خود کردند.
وی ازمجوز احداث 300 مرکز آموزشی غیردولتی در استان کرمان اشاره کرد و در مورد جذب معلم گفت: 500 نفر از دانشگاه فرهنگیان و 350 نفر از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شدند که امسال وارد بازار کار می‌شوند.
محسن بیگی با اشاره به ساخت تعدادی مدرسه جدید در استان کرمان یادآورشد: تا ابتدای مهر امسال 50 مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که 30 پروژه با کمک خیران احداث شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه پارسال 37 درصد از دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم در هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل شدند، گفت: 70 درصد از فارغ‌التحصیلان این مراکز آموزشی جذب بازار کار می‌شوند.
انتهای پیام/ی

وجود 580هزار دانش آموز کرمانی در سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار