همزمان با سراسر کشوربرگزارشد

برگزاری تعزیه‌خوانی خوانسار

قدمت تعزیه‌خوانی در شهر خوانسار به 250 سال می‌رسد و هر سال مشتاقان زیادی از شهرهای اطراف برای دیدن آیین تعزیه‌خوانی به شهر خوانسار به خصوص در روستای تیدجان و قودجان خوانسار می‌آیند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دیروز مردم شهرستان خوانسار همزمان با سراسر کشوربا راه‌اندازی دسته‌ها وهیأت‌های عزاداران به همراه حرکت دسته‌های شترسوار و اسب‌سواری که نمادی از حرکت کاروان یاران امام حسین(ع) در کربلا است این مراسم را برگزار کردند.

پس از برگزاری مراسم روزعاشورا با تجمع عزادارن حسینی در میدان امام(ره) نماز ظهر عاشورا به امامت امام جمعه خوانسار اقامه شد.

تعزیه‌خوانی آیینی سنتی است که واقعه عاشورا را به نمایش می‌گذارد و بر همین اساس در بسیاری از شهرهای ایران تعزیه‌خوانی شهرت دارد.

قدمت تعزیه‌خوانی در شهر خوانسار به 250 سال می‌رسد و هر سال مشتاقان زیادی از شهرهای اطراف برای دیدن آیین تعزیه‌خوانی به شهر خوانسار به خصوص در روستای تیدجان و قودجان خوانسار آیند.

مراسم تعزیه‌خوانی در ایام ماه محرم برگزار می‌شود و این مراسم معمولا در دهه نخست در عصر تاسوعا و عاشورا و تا دوازدهم محرم ادامه دارد.

آیین تعزیه‌خوانی هر سال رقابتی را بین تعزیه‌خوانان روستاهای تیدجان و قودجان ایجاد می‌کند و همین رقابت شور و هیجان این مراسم را بیشتر می‌کند، جوانان بیش از دیگران دغدغه اجرای برنامه به نحو احسن را دارند.

 

انتهای پیام/م

 

تعزیه‌خوانی 250 ساله خوانسار برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.