همزمان با عاشورای حسینی برگزار شد

برگزاری آئین های سنتی عاشورای حسینی در بافران نائین

همزمان با سراسر کشور آئین‌ سنتی عزاداری عاشورای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور هیئت‌های زنجیرزن و سینه‌زن در بافران برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مراسم عاشورای حسینی صبح امروز با حضور عاشورا سید و سالار شهیدان برگزار شد و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در سوگ شهادت امام حسین (ع) 72 شهید مظلوم کربلا اشک ماتم ریختند.

در ابتدای مراسم تعزیه حضرت ابالفضل (ع) که نمادی از شجاعت و دلیری های آن حضرت در صحرای کربلا بود برگزار شد.
هیئت های سینه زنی و زنجیر زنی نیز در این مراسم با دسته روی به مکان های مسجد حضرت فاطمه (س) و سید الشهدا(ع) در سوگ پسر فاطمه (س) بر سر و سینه زدند.

شال زنی که با حضور افراد مسن برگزار شد نمادی از حزن و ماتم مردم در روز عاشورا است که عاشقان سید و سالار شهیدان در این مراسم یاد حبیب بن مظاهر را گرامی داشتند.

نخل گردانی ، آتش زدن خیمه های نمادین اهل بیت (س) ، حرکت کاروان نمادین اسرا و به اسارت بردن اهل بیت امام حسین (ع) ، حلقه ماتم از آئین های سنتی مردم بافران در روز عاشوراست .

سوگواران ابا عبدالله الحسین (ع) با «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زینب » قیام سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) را که برای احیا و زنده نگه داشتن دین اسلام بود گرامی داشتند.

گفتنی است در پایان مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بیش از 10هزار پرس غذا در روز عاشورا بین عزاداران حسینی توزیع شد.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم عاشورای حسینی در بافران نائین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.