دربافران نائین برگزارشد

یادواره شهدای شهر بافران برگزار شد

مراسم یادواره 33 شهید شهر بافران در مسجد گلزار این شهر با حضور مسئولین واقشار مختلف برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین وخوروبیابانک در مراسم یادواره شهدای شهر بافران ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ، حضرت ابالفضل العباس (ع) را قهرمان عرصه شجاعت ، فداکاری ، شاگرد مکتب حسین بن علی (ع) عنوان کرد.

وی افزود : مهمترین هدف و مقصد در نهضت عاشورا را می توان در آیه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ کرد.

پوربافرانی با بیان اینکه کسانی که در مسیر شهادت حرکت کنند بی تردید از مکت و نهضت حسینی است که بعد ازسالیان سال پرشور تر از گذشته به حیات خود ادامه می دهد که خود ریشه در قرآن دارد.

وی حرکت در نهضت حسینی را پرتویی از قرآن دانست و بیان داشت : حرکت امام (ره) و شهدا به سمت بزرگترین معلم تاریخ بشریت از مهمترین راههای مکتب اباعبدالله الحسین (ع) بود.

نماینده نایین و خوروبیابانک در ادامه به ویژگی مهم حضرت عباس (ع) «ادب »اشاره کرد و افزود : ایمان ، یقین و الهی بودن هدف قدرت محکمی است که در وجود سقای دشت کربلا نهاده است.

وی بیان داشت : شجاعت عباس هم شجاعت علوی و هم هاشمی است چرا که بصیرت و آگاهی دینی که عباس در انتخاب راه داشت را باید الگو و سرمشقی کسانی باشد که برای ساختن نظام جمهوری اسلامی هم چون عباس مطیع رهبری باشند.

پوربافرانی اضافه کرد : حضرت عباس (ع) پایه گذار نهضت و قیام امام حسین (ع) بود .

وی نهضت اباعبدالله(ع) را با عظمت ترین و ارزشمندترین قیام تاریخ برای احیای امر به معروف و نهی از منکردانست.

نماینده نایین و خوروبیابانک با بیان اینکه امروز دفاع مقدس و شهادت از کجا نشات گرفته بیان داشت : یکی از انوار و پرتوهای نهضت بزرگ عاشورا ، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری های معمار بزرگ انقلاب که امروز ادامه مسیر با رهبری عالمانه رهبر معظم انقلاب بود .

پوربافرانی در پایان افزود : فرهنگ ایثار و شهادت ، از خودگذشتگی مو فرهنگ خدمت به تمام واقعی جمله انجام گرفت.
گفتنی است مراسم یاوداره شهدای شهربافران هرساله در روز تاسوعا حسینی با حضور ولایتمداران و مسئولین شهرستان نایین برگزار می شود.

مدیحه سرایی ،شعر خوانی و ابتهال خوانی از جمله برنامه های این مراسم یادواره شهدای شهر بافران بود .

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری یادواره شهدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.