گیاهان دارویی لرستان؛

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای توسعه باغات و گیاهان دارویی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵ میلیارد تومان برای توسعه باغات و گیاهان دارویی استان اختصاص یافت.

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای توسعه باغات و گیاهان دارویی لرستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  لرستان؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهارداشت: از محل اعتبارات توسعه شاخص‌های استان، پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسعه باغات در اراضی شیبدار و دیم و کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

وی افزود: از آنجا که لرستان شرایط بسیار مناسبی برای توسعه باغات به ویژه در اراضی شیبدار و دیم دارد در برنامه ششم توسعه ۶۰ هزار هکتار توسعه باغات در اراضی شیبدار برای لرستان لحاظ شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و ۵۳۰ هکتار باغ در لرستان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این زمینه سطوح مورد نظر هر شهرستان معین و ابلاغ و شش ماهه نخست امسال هزار و ۸۶۰ هکتار زمین برای کاشت درختان میوه در لرستان، مکان یابی و آماده سازی شده است.

بازدار در ادامه با بیان اینکه به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین روغن مورد نیاز کشور، امسال ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در لرستان به کشت محصول استراتژیک کلزا اختصاص یافته است، افزود: کشاورزان لرستان، سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ تن دانه روغنی کلزا تحویل مراکز خرید کلزا دادند و پیش بینی می‌شود امسال سه برابر سال گذشته کلزا در لرستان تولید شود.

انتهای پیام/م

۵ میلیارد تومان برای توسعه باغات و گیاهان دارویی لرستان اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.