مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان

تغییر کاربری ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی زراعی لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از موافقت با تغییر کاربری اراضی مورد نیاز ۴۵ طرح در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خادمی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در دومین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ۴۷ طرح که برای اخذ مجوز تغییر کاربری تشکیل پرونده داده بودند مورد بررسی قرار گرفته و با تغییر کاربری اراضی مورد نیاز ۴۵ طرح موافقت شد و دو طرح هم مورد تایید قرار نگرفتند.

وی افزود: پرونده‎‌های مطرح شده مورد موافقت قرار گرفته شامل طرح‎‌های گردشگری، مجتمع تفریحی، طرح‎‌های خدماتی، تولید ادوات کشاورزی، اتاقک کارگری و نگهبانی باغات هستند. وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‎‌ها با تغییر کاربری ۳۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی زراعی موافقت شد، ادامه داد: در راستای تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‎ها، هرگونه تغییر کاربری، ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغ‎‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‎‌ها جز در موارد ضروری ممنوع است.

خادمی گفت: با توجه به اهمیت موضوع حفظ اراضی کشاورزی و صیانت بیشتر از خاک‎‌های حاصلخیز استان طبق قانون حفظ کاربری همه مالکان و متصرفان اراضی زراعی و باغ‎‌ها موضوع این قانون که به صورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون اقدام به تغییر کاربری کنند، برابر قانون به جریمه نقدی و قلع قمع بنا محکوم خواهند شد.

خادمی افزود: به منظور پیشگیری از تغییر کاربری‎‌های غیرمجاز، مردم استان می‎توانند با مشاهده هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز با شماره ۱۳۱ سامانه ارتباطات مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی تماس بگیرند.

انتهای پیام /د

درخشش نوجوانان الیگودرز در مسابقات قهرمانی کاراته کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.