در چارچوب فرمان‌های ضدمهاجرتی واشنگتن صورت می‌گیرد؛

موافقت دولت آمریکا با پذیرش حداکثر ۴۵ هزار مهاجر در سال ۲۰۱۸

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور در سال مالی ۲۰۱۸، حداکثر ۴۵ هزار پناهجو می‌پذیرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که آمریکا با پذیرش سقف 45 هزار پناهجو در سال مالی 2018 موافقت کرده است. کاخ سفید روز گذشته (جمعه) این یادداشت را منتشر کرد.

این رقم که کمترین سطح پذیرش پناهجو  در آمریکا در چند دهه گذشته محسوب می شود، روز چهارشنبه در گزارشی از سوی دولت به کنگره پیشنهاد داده شده بود. دولت دونالد ترامپ معتقد است که تعیین این رقم از تعداد روز افزون افرادی که در آمریکا در خواست پناهندگی می دهند، جلوگیری می کند.

پیش از این دو فرد آگاه در دولت دونالد ترامپ اعلام کرده بودند که رئیس جمهور قصد دارد تعداد کل پناهجویان در سال مالی 2018 را به 45 هزار نفر کاهش دهد.

این کمترین میزان پذیرش سالانه  پناهجو از زمان امضای قانون پناهجویان آمریکا در سال 1980 است. از آن سال به بعد -به جز در سال 2001 پس از حملات یازده سپتامبر- سقف پذیرش پناهجویان به کمتر از 67 هزار نفر نرسید. این رقم حتی در چند سال اخیر به 70 تا 80 هزار نفر هم رسید. در سال 2001 تعداد پناهجویانی که می توانستند وارد آمریکا شوند به کمترین سطح یعنی 27 هزار نفر رسیده بود.

از نظر قانونی، رئیس جمهور آمریکا موظف است که پیش از آغاز سال مالی در یکم اکتبر هر سال، با اعضای کنگره در خصوص سقف پذیرش تعداد پناهجویان آن سال مذاکره کند.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا،  در سال مالی 2017 (که 30 سپتامبر) به پایان می رسد سقف پذیرش پناهجویان با اقامت دائم در این کشور را 110 هزار نفر اعلام کرده بود؛ اما دونالد ترامپ که از مخالفان سرسخت پذیرش پناهجویان در آمریکاست، پس از ورود به کاخ سفید اعلام کرد حداکثر تعداد پناهجویانی که می توانند در سال 2017 وارد آمریکا شوند 50 هزار نفر است.

منتقدان به فرمان های ضدمهاجرتی ترامپ هم اعلام کرده اند این رقم پایین در پذیرش پناهجویان می تواند به شهرت و اعتبار جهانی آمریکا صدمه بزند.

بر اساس پژوهشی که در سال گذشته انجام شد، بین سال های 1975 تا 2015، 3.3 میلیون مهاجر در آمریکا پذیرفته شده اند و از این تعداد فقط 20 نفر آنها در طول همه این سال ها به برنامه ریزی یا انجام اقدام تروریستی در خاک آمریکا متهم شده اند.


انتهای پیام/

دولت ترامپ با پذیرش سقف 45 هزار مهاجر در سال 2018 در آمریکا موافقت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار