حاجی بیگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

نحوه فعاليت مراکز اهدای خون در تاسوعا و عاشوراى حسينى/نذر خون را محدود به عاشورا نکنید

سخنگوى سازمان انتقال خون با بيان اينكه همه مراكز اهداى خون در تاسوعا و عاشورا فعال هستند، گفت: مردم نذر خون را محدود به تاسوعا و عاشورا نكنند.

بشير حاجى بيگى سخنگوى سازمان انتقال خون ايران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بيان اينكه خواستار حضور جوانان عزادار حسينى جهت اهداى خون در سراسر كشور هستيم، گفت: همه افراد بين سن ١٨ تا ٦٠ سال توانايى اهداى خون را دارند.

وى با اشاره به فعالیت همه مراكز اهداى خون در عاشورا و تاسوعا در کشور ادامه داد: در ايام محرم و صفر همه مراكز اهداى خون در سراسر كشور آماده پذيرش مردم نوع دوست و عاشقان اباعبدالله الحسين هستند.

سخنگوى اورژانس با بيان اينكه مراجعه مردم جهت نذر خون در تاسوعا و عاشوراى حسينى پنج تا ٦ برابر روز هاى معمولى است، تاكيد كرد: مردم اهداى خون را مختص به ايام عاشورا و تاسوعا نكنند.

حاجى بيگى عنوان كرد: ساليانه بسيارى از عاشقان حسينى با فرارسيدن ماه محرم الحرام بر اساس اعتقادات مذهبى روز عاشورا و تاسوعاى حسينى به مراكز انتقال خون مراجعه مى كنند .

وى افزود: درخواست سازمان انتقال خون از عاشقان حسينى اين است كه به خاطر تكريم ارباب رجوع و اينكه كيفيت فداى كميت نشود اهداى خون را مختص به عاشورا و تاسوعا نكنند.

سخنگوى سازمان انتقال خون ايران گفت: عزاداران سيدالشهدا اهداى خون را به تاسوعا و عاشورا محدود نكنند تا كاركنان مراكز اهداى خون بتوانند با دقت كافى جوابگوى سيل عظيم عزاداران اباعبدالله جهت اهداى خون باشند.

وى با اشاره به نگرانى مردم در مورد كاهش ميزان گلبول هاى سفيد و قرمز خون گفت: عاشقان حسينى مى توانند پلاكت خون را به روش فريزيس اهدا كنند يعنى فقط پلاكت خون را اهدا كنند و گلبول سفيد و قرمز خون به بدن بر مى گردد.

حاجى بيگى عنوان كرد: نياز به خون هميشگى است و مختص زمان خاص نمى باشد خوشبختانه در حال حاضر ايران در بين كشورهاى آسيايى و منطقه به خودكفايى رسيده است.

انتهای پیام/

فعالیت تمام مراکز اهدای خون کشور در تاسوعا و عاشورای حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۲:۴۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
آقا چرا میگید همه مراکز اهدای خون باز هستند ؟! روز تاسوعا نه مرکز چیذر باز بود نه مرکز تجریش