مدیر عامل سازمان انتقال خون؛

فرهنگسازی نذر اهدای خون در ایران و عراق/ خون خود را نذر اربعین کنید

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور از فرهنگساری نذر اهدای خون در ایران و عراق خبر داد.

پورفتح الله مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرهنگسازی نذر خون در اربعین حسینی، گفت: سازمان انتقال خون در مسیر پیاده روی اربعین واحد اهدای خون ندارد زیرا هم زایر توان ندارد و هم امکان اسکان اهداکننده در مراکز وجود ندارد.

به گفته پورفتح الله: سازمان انتقال خون کشور درصدد است نذر اهدای خون را در ایران و عراق فرهنگسازی کند.

وی درباره مناسبت های مذهبی همچون ایام تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی، اظهار داشت: تشکیل این ادبیات (نذر خون) باعث تغییر نگرش جامعه و مراجعه مردم به مراکز سازمان انتقال خون جهت اهدای خون شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه سازمان برای داشتن مدیریت خون و فرآورده های خونی باید بهره گیری داشته باشد، تاکید کرد: در روز های تاسوعا، عاشورا و اربعین سازمان انتقال خون با حجم بالای مراجعه کنندگان اهدای خون مواجه است که باعث افزایش میزان اهدای خون می شود.

پورفتح الله ادامه داد: به دلیل عدم نگهداری بعضی از فرآورده های خونی بعد از روز اربعین سازمان با کمبود خون مواجه می شود.

وی با اشاره به اینکه در روز اربعین تمام مراکز اهدا فعالیت می کنند، تاکید کرد: این سازمان به دنبال فرهنگسازی نذر خون در سایر ایام سال است تا مردم نیت کنند که در ایام دیگر سال برای اهدا به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه سازمان در برنامه پیاده‌روی اربعین مدیریت زایران و سلامت رفت و آمدها را انجام می دهد، اظهار داشت: به دلیل افزایش حجم کاری و دشواری در مدیریت این مسئله واحد سیار و یا مکانی برای اهدای خون در نظر گرفته نشده است. 

وی در پایان بیان کرد: سال 1394 با سازمان انتقال خون جهت تهیه مرکزی برای اهدای خون در شهر کربلا همکاری داشتیم که خوشبختانه امسال مسولین انتقال خون کشور عراق این مرکز و تجهیزاتش را خود تهیه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار