لقمه بزرگی که در دهان بارزانی گیر خواهد کرد

امام جمعه شهرری گفت: لقمه جدایی از دولت مرکزی عراق برای دهان امثال بارزانی بسیار بزرگ است و صهیونیست‌ها پشت پرده وقایع اخیر هستند.

لقمه بزرگی که در دهان بارزانی گیر خواهد کردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به برخی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در روزهای اخیر اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق این روزها خبرساز شده است و عده‌ای در سودای تجزیه عراق هستند که این برخلاف قانون اساسی این کشور و قواعد بین‌المللی است و باید به آن توجه شود.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: مسعود بارزانی که طرح تجزیه عراق را ارائه و پیگیری کرد، در حقیقت تنها خباثت خود را نشان داد.

شاهچراغی بیان کرد: برخی سردمداران اقلیم کردستان عراق این روزها در زمین اسرائیل غاصب بازی می‌کنند و باید بیشتر مراقب رفتارها و گفتارهای خود باشند.

وی تصریح کرد: کردهای عراق نباید تحت تأثیر دسیسه‌های صهیونیستی قرار گیرند؛ در تظاهرات همه‌پرسی کردستان عراق دیدیم که برخی از افراد پرچم رژیم صهیونیستی را می‌چرخاندند، مشخص است که صهیونیست‌ها پشت پرده این وقایع هستند.

*تجزیه عراق به نتیجه قطعی نمی‌رسد

امام جمعه شهرری بیان کرد: بعد از مدتی نیز که همه‌پرسی غیرقانونی را در کردستان عراق برگزار کردند، اعلام شد 92 درصد رأی آوردیم و این خیلی جالب است که دروغ این‌چنینی می‌گویند.

شاهچراغی خواستار تقویت فعالیت‌های سیاسی و بین‌المللی برای جلوگیری از تجزیه عراق شد و گفت: عملکرد خوب دستگاه دیپلماسی ایران در این قضایا قابل تقدیر است و وزارت امور خارجه کشورمان همه توان خود را در محکومیت این عمل به کار بست و نتایج خوبی نیز حاصل شد.

وی تصریح کرد: مسعود بارزانی و هم‌پیمانانش امروز باید بدانند لقمه جدایی از دولت مرکزی عراق برای دهان آنها بسیار بزرگ است و به نتیجه قطعی نخواهند رسید.

*فلسفه قیام عاشورا تبیین شود

امام جمعه شهرری با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی و قدردانی از مردم بابت توجه به نهضت سیدالشهدا (ع) و شعوری که در سوگواری‌ها دیده می‌شود، گفت: امروز نباید تنها به گریه و روضه در عزاداری‌ها پرداخت و باید فلسفه قیام عاشورا نیز تبیین شود.

شاهچراغی افزود: عاشورای سکولار و شیعه انگلیسی که غربی‌ها آن را تبلیغ می‌کنند، نباید جان بگیرد و مردم باید با بصیرت و بینش خود به مقابله با دسیسه‌های دشمن بپردازند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته و تالی نهضت حسینی است و باید به این امر توجه داشت.

منبع:فارس

انتهای پیام/

لقمه جدایی از عراق برای دهان امثال بارزانی بزرگ است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار