نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

پارک ملی دریاچه ارومیه در وضعیت بحرانی قرار دارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پارک ملی دریاچه ارومیه در وضعیت بحرانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سید هادی بهادری با انتقاد از تخصیص کند و کم اعتبارات احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شد افزود: به دلیل کمبود نقدینگی و مشکلات مالی فقط ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و روشن است که بحث احیا دریاچه ارومیه با ۳۰ میلیارد به جایی نخواهد رسید.

وی با هشدار به تهدیدات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه اظهارداشت: با توجه به کاهش شدید آب دریاچه ارومیه طوفان نمک در راه است و با بودجه ۳۰ میلیارد تومانی که برای احیاء دریاچه ارومیه تخصیص یافته این پارک ملی همچنان در وضعیت بحرانی خواهد بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از بررسی اصلاحیه قانون ارزش افزوده توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهارداشت: این قانون اشکالاتی دارد که باید به سرعت برطرف شود.

بهادری در خصوص حمایت از سرمایه گذار شرایط مناسبی وجود ندارد گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در این استان بوده اند که به علت بروکراسی های اداری و مشکلات بانکی ترجیح داده اند در سایر استانها سرمایه گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسولان باید زمینه را برای حضور این افراد در استان فراهم کنند ادامه داد: در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام به بخش خصوصی باید بهتر عمل کرد و در این میان سرمایه‌گذاران در آذربایجان غربی به علت گیر کردن در پیچ و تاب بروکراسی فراری می‌شوند.

بهادری به مشکلات مربوط به نحوه توزیع ارزش افزوده در کشور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برنامه ششم توسعه مصوبه ای که در این خصوص تصویب شد مشکلات مربوطه را بیشتر نیز کرد.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.