دیدار «عطا محمد نور» و «دوستم» در ترکیه

والي بلخ با جنرال «عبدالرشيد دوستم»، معاون اول رياست جمهورى افغانستان در آنکارا دیدار کرد.

دیدار «عطا محمد نور» و «دوستم» در ترکیهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عطا محمد نور»، والي بلخ و رئيس اجرائی حزب جمعيت اسلامى شب گذشته با جنرال «عبدالرشيد دوستم»، معاون اول رياست جمهورى افغانستان در آنکارا دیدار کرد.

طرفین در اين دیدار درباره وضعيت سياسی و امنيتى افغانستان از جمله دلايل افزايش ناامنى در شمال بحث و تبادل نظر کردند.

والى بلخ و معاون نخست رياست جمهورى افغانستان ضمن نكوهش حملات اخير به ميدان هوائى حامد كرزى، حملات تروريستى در مساجد و أماكن مقدس و ترور شخصيت های ملی کشور کفتند: چنین وضعیتی از تحمل مردم خارج شده و نشان دهنده ناکارایی و ضعف نهادهای امنیتی است.

دو طرف متذکر شدند آنچنانی که شورای ائتلاف ملی برای نجات افغانستان بارها تاکید کرده است، نهادهای امنیتی نیازمند دکترین نظامی و برنامه‌های جامع امنیتی است تا افغانستان از این بحران نجات پیدا کند. 

والی بلخ و معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پیرامون فعالیت‌های اخیر شورای ائتلاف ملی برای نجات افغانستان نیز صحبت کرده و گفتند: این شورا در نظر دارد تا به‌زودی روی فعالیت‌های منسجم‌تر برای اصلاح نظام کار کند.

عطا محمد نور گفت: این شورا خواستار برگشت هر چه سریعتر معاون نخست ریاست جمهوری به افغانستان است؛ شورای ائتلاف ملی برای نجات افغانستان به این عقیده است که نباید صلاحیت‌های قانونی یکی از بلند‌پایه‌ترین مقامات کشور در گرو بازی‌های سیاسی بماند.

در بخش دیگر این دیدار درباره برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه صحبت شد. دوستم و عطا حمایتشان را از تصمیم اخیر نهادها و احزاب سیاسی افغانستان در مورد اینکه یا کمیسیون انتخابات کلا ابطال شود و یا از اصلاحات اساسی در ساختار آن وارد شود، اعلام کردند.

قابل ذکر است که عطا محمد نور، دوستم و محمد محقق چند ماه پیش در ترکیه ائتلافی به نام «ائتلاف نجات افغانستان» راه اندازی کردند و خوستار اصلاحات در نظام افغانستان هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار