وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

در کشور به پژوهش بها داده نمی‌شود/ تلاش می‌کنیم حقوق ضایع شده بورسیه‌ها را جبران کنیم

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به برخی از آنها می‌پردازیم.

در کشور به پژوهش بها داده نمی شود/تلاش می کنیم حقوق ضایع شده بورسیه ها را جبران کنیمبه گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره شده است.

تدبیر برای بیکاری فارغ‌التحصیلان ضرورت فعلی آموزش عالی

هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت: برنامه‌ریزی و تدبیر لازم برای مسائلی از قبیل مدرک‌گرایی و بیکاری فارغ‌التحصیلان ضرورت آموزش عالی است.

 

انتخاب رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای بعد از رای اعتماد وزیر علوم

ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی‌حرفه‌ای گفت: انتخاب رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بعد از روشن شدن وضعیت وزیر علوم موکول شده است.

 

نقش خیران در توسعه فضا‌های آموزشی

هاشمیسرپرست وزارت علوم گفت:در اوایل بحث هماهنگی خیرین آموزش عالی، تعداد این بزرگواران حدود 200 نفر بود ولی در حال حاضر حدود 2 هزار نفر در این حیطه مقدس وارد شده‌اند و همین موضوع در رشد علمی و اعتلای آموزش عالی کشور در سطح جهانی تاثیرگذار بوده است.

 

تلاش می‌کنیم حقوق ضایع شده بورسیه‌‌ها را جبران کنیم

هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت: برنامه ما در وزارت علوم، پی گیری مسئله بورسیه ها است و تلاش می کنیم تا حد امکان اگر حقی ضایع شده باشد، آن را جبران کنیم. البته مبنای کار ما ضوابط و قوانین است و مقرر شده کمیته ای در این خصوص گزارش مبسوطی تهیه کند.

 

ایجاد زمینه اشتغال دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی

صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: با ایجاد حلقه همکاری بین پایان‌نامه‌ها و نهادهای تولیدی، زمینه اشتغال دانشجویان را نیز فراهم می‌کنیم.

 

پرداخت وام 82 میلیارد تومانی ویژه دکتری به بیش از 33 هزار دانشجو

صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: در زمینه وام ویژه دکتری تلاش ویژه‌ای شد به گونه‌ای که در 6 ماه اول سال توانستیم 82 میلیارد تومان به عنوان وام ویژه دکتری و وام ضروری به بیش از 33 هزار دانشجو پرداخت کنیم و این کار در 6 ماه دوم سال نیز ادامه خواهد داشت.

 

مردم عراق زیر بار کارهای ننگ‌آمیز بارزانی نمی‌روند

ولایتی رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد گفت: از مدت‌ها پیش مشخص بود که بارزانی با صهیونیست‌ها در ارتباط است، او از صلاح‌الدین درس نگرفته ولی باید بداند که مردم کرد به صلاح‌الدین افتخار می‌کنند نه به نتانیاهو.

وی با بیان اینکه اکنون آغاز سقوط بارزانی است گفت: مردم کرد هرجا که باشند زیر این بار ننگ نمی‌روند.

 

در کشور به پژوهش بها داده نمی‌شود

ولایتی رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد گفت: در دانشگاه‌ها باید به آموزش و پژوهش همزمان توجه شود ولی متاسفانه به پژوهش بهایی داده نمی‌شود و سیستم باید به‌گونه‌ای باشد که به هیچ‌کدام ااز فاکتورها لطمه ای وارد نشود.

ولایتی تصریح کرد: در واقع در حوزه پزشکی، اصل کاردرمان می باشد و مردم از ما درمان می‌خواهند پس درمان به عنوان ویترین بیمارستان‌ها است، اگر درمان ما درست نباشد، ارزیابی مردم از دانشکده پزشکی ما ارزیابی مطلوبی نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار