بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس ملت ایران

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس ملت ایران بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس ملت ایرانبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس ملت ایران بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

أذن للذين يقاتلون بأنهم ظلمواو إن الله على نصرهم لقدير (حج/٣٩)

دفاع مقدس، سند زرين و پرافتخار مقاومت ملت ایران و ضامن بقای جمهوری اسلامی ایران و الگويى بي بديل براي صيانت از اهداف وآرمانهاى والا و كسب افتخارات و پیروزیهای فراوان است.

بی شک یکی از تجربیات گرانبهاى این نظام الهی، تجربه هشت سال دفاع مقدس است که برای همیشه در تاریخ این سرزمين ماندگار خواهد ماند.31 شهریورماه 59 هرچند نماد سرآغازتهاجم همه جانبه ارتش مهاجم عراق به سرکردگی صدام جنايتكار برای نابودی انقلاب نوپای اسلامی بود، اما این رویداد تلخ، بنا بر مشیت الهی، درتاریخ کشورمان به نقطه شکوفایی و اتحاد ملت قهرمان ايران وتجلى عزم و اراده ملی و جانفشانی بی نظیر فرزندان رشيداين مرزوبوم در برابرنقشه شیطانی نظام سلطه واستکبارجهانی تبدیل شدومصداق اين آيه كريمه شد كه "عسى ان تكرهو اشيئا و هوخيرلكم."

در روزهاى سخت ودشوار هجمه تمام عيارخصم، بنیانهای استواردفاع جانانه از کشور به سرعت شکل گرفت و این رویداد تاریخی، به گنجینه ای ارزشمند از پایمردی‌ها و جان نثاريهاى سلحشوران این ديارمبدل شد.

جوانان غيوروبرومندى که وجودشان سرشار از عشق و دلدادگی به آرمان‌های متعالى انقلاب و آموزه های ابرمرد دوران حضرت امام خمينى قدس سره بود با سلاح ایمان و بصیرت و ایستادگی و مقاومت، رؤياى شکست ناپذیری قدرت‌های بزرگ و ایادی منطقه‌ای آنان را برای همیشه باطل کردند. بى ترديديكى ازدلايل ورمز ورازهاى ماندگاری دفاع مقدس، همين نكته كليدى است و اين ويژگى است كه ذات این حماسه بزرگ را از تأثيرتردید هاو شبهه افكنى هامصون نگه میدارد.

دفاع مقدس درحقيقت تبلورانسجام، ايستادگى، استقامت ورادمردى مردم مومن و انقلابی ایران در حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است‌ و همان‌ طور که مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا فرموند جنگ هشت ساله، ما را قوی‌تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمی‌شدند، در بین ملت بروز نمی‌کردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه‌ مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمی‌کرد.

دوران هشت سال دفاع مشروع ملت شجاع ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف، همچون نگینی تابناک تا همیشه ی زمان، بر تارکِ تاریخ ایثار و پایداری آزادگان جهان می‏‌درخشد . این مقاومت بزرگ باعث احیای اسلام ناب و توسعه اندیشه انقلاب اسلامی فراتر از مرزهاى جغرافيايى ايران شد. اگر چه دفاع مقدس در تابستان ۱۳۶۷ به نقطه پایانی رسید اما آثارو برکات آن بعد از گذشت سه دهه از آخرین روزهای جنگ، همچنان در باور و اعتقاد مردم آزاده جهان جای دارد و الهام بخش مقاومت اسلامی در منطقه و بیداری اسلامی در بین مسلمانان و مستضعفان جهان است.

تقارن سالگرد هفته دفاع مقدس درسال جارى با واقعه جاودان و عظیم تاریخ اسلام یعنی حماسه حسينى و ایام سوگواری سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع‌) و یاران باوفایش، تداعی کننده یاد و خاطره جانفشانی و ازخودگذشتگی‌ بزرگ مردان و زنانی است که به حق با تأسی به سرور و سالارآزادگان جهان حضرت سيدالشهدا جان گرانمایه خود را در طبق اخلاص نهاده و صحنه‌هایی عاشورایی در عرصه‌های مختلف آن دفاع شورانگیزبه نمايش گذاردند.

اينك ضمن گرامیداشت یاد و خاطره باغبان لاله‌های سرخ شهادت، امام عزیز رضوان‌الله تعالى عليه و همچنین رشادت‌های طلایه داران آزادی، شرف و عزت این مرزوبوم و ارج نهادن بر مجاهدت‌های آنان که در گمنامی و در اوج اخلاص حماسه‌های بزرگ هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند و با تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید گلگون کفن نام خویش را در دفتر زرین این حماسه باشکوه ثبت کردند.

با عرض ادب و خاکساری به پیشگاه شهیدان والامقام جنگ، به يادگاران دفاع مقدس و دوستداران و رهروان راهشان يادآور می‌شویم كه در موقعیت سرنوشت‌ساز كنونى و در شرایط جنگ نرم كه غرب با تهاجم تمام‌عیار فکری و فرهنگی و با همنوايى وادادگان داخلى، اصول و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس و نیز هویت اسلامی و انقلابی ملت ما را هدف قرار داده است، بیش‌ازپیش ضرورت دارد با تیزبینی و ژرف‌نگری نقشه‌ها و توطئه‌های آن‌ها را رصد کرده و باكنارزدن پرده نفاق و نيرنگ ،آن‌ توطئه ها را بلااثر سازيم و با به چالش کشیدن اندیشه‌ی به بن‌بست رسيده ی نظام سرمایه‌داری ، به دلباختگان لیبرال دموکراسی مزور ودروغین غرب اجازه ندهيم تا با تحریف تاريخ این دوران طلائی، افتخارات مردم شريف ايران را مورد هجوم قرار دهند و همواره به یاد داشته باشيم كه فرهنگ جهاد و شهادت و تداوم روحیه انقلابى، رمز پایداری و پیروزی این ملت در بحران‌های سخت داخلی ومنطقه‌ای وچالش های جهانی بوده است‌؛ و این مهم جز با ترویج ارزش‌های آن دوران به‌ یادماندنی و زنده نگه‌داشتن الگوهای موفق مدیریت وعمل انقلابی در جبهه‌های حق علیه باطل میسر نخواهد بود.

«والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلناوان الله مع المحسنين».

جبهه مردمى نيروهاى انقلاب اسلامى

 

انتهای پیام/

 

بیانیه جمنا به مناسبت هفته دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار