توسعه خراسان رضوی با توجه ویژه به صنعت گردشگری

استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه استان با توسعه صنعت گردشگری محقق می شود و همه باید در این مسیر تلاش و اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا رشیدیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در مشهد افزود: خراسان رضوی در عرصه برخورداری از ظرفیت های مختلف صنعت گردشگری دارای مزیت های منحصر به فردی است و وضعیتی عالی دارد.

وی گفت: در حوزه ریلی و افزایش امکانات حمل و نقل خراسان رضوی اقدامات خوبی انجام شده و در سالهای اخیر به همت بخش عمومی، خصوصی و دولتی شاهد رشد خوبی در عرصه صنعت گردشگری هستیم اما هنوز تا رسیدن به مطلوب فاصله زیاد داریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بارگاه منور رضوی و وجود ظرفیت های متعدد که جایگاه خاصی به صنعت گردشگری این کلانشهر در عرصه ملی و بین المللی داده است، افزود: در این میان ایام محرم و همزمانی آن با هفته گردشگری فرصت بسیار خوبی برای معرفی مراسم و آیینهای مذهبی در این زمینه و ظرفیت سازی برای جذب گردشگر در این حوزه است.

رشیدیان گفت: این استان رضوی در سطح شهرستانهای مختلف خود نیز دارای جاذبه های مذهبی و آیین های سنتی فراوانی در عزاداری امام حسین(ع) است که باید همه آنها به خوبی معرفی شوند.

وی افزود: امسال باید با توجه به شعار سال و با محور تحقق اقتصاد مقاومتی از دستاوردهای صنعت گردشگری بیشتر بهره گرفته شود.
رشیدیان افزود: موضوع بوم گردی در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت نیز از ظرفیت های خوب و نو در عرصه گردشگری محسوب می شود که اقدام در این زمینه به خوبی آغاز شده است.

انتهای پیام// م.م

جلسه گرامی داشت روز جهانی گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.