اشرف غنی: بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر شایعه است

در حالی که روزنامه گاردین از مذاکرات دونالد ترامپ و اشرف غنی برای بستن دفتر طالبان در قطر خبر داده است، رئیس جمهور افغانستان این ادعا را رد کرد.

اشرف غنی: بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر شایعه استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان گفتگو با دونالد ترامپ در مورد بستن دفتر طالبان در قطر را شایعه خواند و گفت که هیچ بحثی در این مورد نشده است.

این در حالی است که گاردین، یکی از روزنامه‌های بریتانیا در گزارشی نوشته بود که دونالد ترامپ در دیدار اخیرش با اشرف غنی از او خواسته است تا دفتر طالبان در قطر را مسدود کند.

گاردین همچنان گفته بود که حنیف اتمر رئیس شورای امنیت ملی نیز با این تصمیم دونالد ترامپ موافقت کرده، اما معصوم ستانکزی رییس امنیت ملی افغانستان در این مورد دو دل بوده است.

اشرف غنی که روز گذشته میزبان جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بود گفت: این موضوع مربوط به دولت افغانستان می‌شود و دولت افغانستان در مورد دوام و یا لغو دفتر طالبان در قطر تصمیم خواهد گرفت.

اشرف غنی همچنان در جواب سوالی که راجع به واکنش پاکستان پس از پیشنهاد آغاز گفتگو پرسیده شد، اظهار داشت: ما آماده مذاکرات همه جانبه برای ثبات منطقه هستیم، توپ در میدان پاکستان است و این کشور باید از این فرصت استفاده خوب کند. علائم ابتدایی بد نیستند.

رییس جمهور افغانستان خطاب به پاکستان گفت: اکنون  اوضاع منطقه تغییر کرده است، اما نمی‌خواهد احساساتی برخورد کند.

قابل ذکر است که صبح روز گذشته وزیر دفاع آمریکا و دبیرکل ناتو در سفری غیر منتظره وارد کابل شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار