ورناصری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رعایت استاندارد‌های آموزشی برای ایجاد مدارس غیر دولتی

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تهران گفت: فضا‌های آموزشی مدارس غیر دولتی مبتنی بر استاندار‌های آموزش و پرورش است.

رعایت استانداردهای آموزشی برای ایجاد مدارس غیر دولتیداریوش ورناصری‌ رئیس سازمان نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس تهران در گفت و گو خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درمورد استاندارد آموزشی در مدارس عنوان کرد: در هر فضای آموزشی استانداردی برای سرانه دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و باید مورد تایید سازمان نوسازی قرار گیرد و بر اساس این ضابطه در مدارس دولتی و غیر دولتی برقرار است.

وی افزود: در مدارس غیر دولتی تا زمانی که استاندا‌رهای لازم برای فضای آموزشی وجود نداشته باشد مجوز‌ی داده نخواهد شد و باید تمام شرایط برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم باشد.

سازمان نوسازی متولی ارزیابی فضای آموزشی

رئیس سازمان نوسازی، ‌توسعه و تجهیز مدارس تهران گفت: هر مو‌سسی که برای ایجاد مدرسه غیردولتی از طریق آموزش و پرورش اقدام می‌کند، ارزیابی فضای آموزشی و تایید آن با سازمان نوسازی است و با توجه به استانداردهای لازم به ازای فضای آموزشی تراکم دانش‌آموزی تعیین می‌شود و مدارس حق ندارند بیش از تعداد تعیین شده دانش‌آموز جذب کنند.

ورناصری تصریح کرد: تمام مدارس غیردولتی با مجوز آموزش و پرورش و سازمان نوسازی بوده و هیچگونه فضای نامناسبی به عنوان مدرسه غیردولتی در نظر گرفته نمی‌شود و گاهی برخی اظهار نظرها درباره فضای آموزشی این نوع مدارس مورد قبول نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار