امروز؛

بازدید رایگان از موزه ها و اماکن تاریخی سیستان و بلوچستان

بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی سیستان و بلوچستان امروز رایگان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان امروز پنجم مهر همزمان با روز جهانی گردشگری رایگان است.


کامبیز مشتاق گوهری افزود: علاقه مندان می توانند به منظور آشنایی بیشتر با آثار تاریخی و گردشگری سیستان و بلوچستان امروز به صورت رایگان از تمام موزه ‌ها و اماکن فرهنگی‌ تاریخی زیر پوشش سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری در شهرستان های استان دیدن کنند.


وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای آثار تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی منحصر به فردی است که گوشه ‌ای از یافته های کاوشگران، باستان شناسان، هنر دست صنعتگران و آداب و رسوم مردم این سرزمین در 9 موزه محلی و مردم شناسی به نمایش گذاشته شده است.


وی افزود: موزه های مردم شناسی سیستان در زابل، شهرسوخته، پست زاهدان، موزه منطقه ای جنوب شرق، محلی سراوان و خاک کلپورگان، بیت رهبری در ایرانشهر و موزهای سرباز و چابهار همواره در طول سال پذیرای گردشگران داخل و خارج از استان هستند.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز گفت: در هفته گردشگری که از امروز آغاز شده است، آیین ها، آداب و رسوم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در مناطق مختلف استان به گردشگران معرفی می شود.


مجتبی میرحسینی افزود: پنجم مهرماه، روز جهانی گردشگری و آغاز هفته گردشگری با شعار «گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه» است که با توجه به مصادف شدن با دهه نخست محرم، برنامه های گردشگری با این رویکرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

بازدید رایگان از موزه تاریخی سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار