معتمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد:

نقش دانشگاه‌های نسل سوم در چرخه اقتصادی کشور

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به نقش دانشگاه‌های نسل سوم در چرخه اقتصادی کشور گفت: برای رسیدن به تکنولوژی‌های جدید باید تحقیقات بنیادی را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تقویت کرد.

رسیدن دانشگاه امیرکبیر جزو صد دانشگاه برتر جهان تا سال 1404احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دانشگاه‌های نسل اول تنها به آموزش دانشجویان می‏ پردازند و این در حالی است که امروزه دانشگاه‏ های معتبر دنیا از دانشگاه‏‌های نسل دوم علاوه بر آموزش به تحقیقات هم توجه دارند، نیز عبور کرده ‏اند و به دانشگاه‏ های نسل سوم تبدیل شده‏ اند.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه های نسل سوم بیشتر تکنولوژی محور  و هدفشان تحقیقات ،آموزش و فناوری است، در حالی که حداکثر 20 تا 22 درصد بودجه خود را از آموزش و بخش عمده را از تولید دانش فنی و همکاری با صنایع و بخش خدمات کسب می‏ کنند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: دانشگاه های نسل دوم هم دانشگاه های پژوهش محور هستند که با توسعه مرزهاي دانش و پژوهش‌های بنيانی و تربيت نيروهای متخصص، نسل دوم دانشگاه‌های كشور پديدار شده‌اند كه اين نسل از دانشگاه ضمن فعاليت‌های آموزشی مختص دانشگاه نسل اول توجه بيشتری به مباحث پژوهشی و كاربردی داشته و خروجی آن افزايش تعداد مقالات ايران در ميان كشور‌های پيشرفته بود.

نقش شرکت های دانش بنیان در رفع نیازهای کشور

معتمدی تصریح کرد: دانشگاه های نسل سوم در چرخه اقتصادی کشور نقش موثرتری دارند و در واقع برای رسیدن به تکنولوژی های جدید باید ابتدا تحقیقات بنیادی را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تقویت کرد، به طوری که امروز دانشگاه های نسل سوم در چرخه اقتصادی نقش موثر تری را ایفا می کنند.

وی  هدف این دانشگاه را رسیدن به دانشگاه های نسل سوم عنوان کرد و گفت: هدف دانشگاه امیرکبیر  این است که تا سال 1404 جزو دانشگاه های نسل سوم و صد دانشگاه برتر دنیا شود که خوشبختانه در این 2 تا سه سال برهمین اساس حرکت کرده ایم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: محصول کار تحقیقات در نهایت باید وارد صنعت شود در حال حاضر هدف اصلی دانشگاه های نسل سوم  رسیدن به رفع نیاز صنعت و یا بخش خدمات و آموزش و تحقیقات است.

معتمدی یادآورشد: در واقع  شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد کمک می کنند دانشگاه نقش موثرتری را در رفع نیازهای کشور داشته باشد و دانشگاه امیرکبیر هم  در همین چارچوب حرکت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.