با تشییع پیکر شهید مدافع حرم محسن حُججی:

عطر ایثار و شهادت فضای ایران اسلامی را معطر کرد

با تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حُججی، بار دیگر عطر ایثار و شهادت، فضای ایران اسلامی را معطر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به مناسبت بازگشت و تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حُججی، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا» سوره مبارکه احزاب آیه ۲۳

بار دیگر، عطر ایثار و شهادت فضای ایران اسلامی را معطر کرده است.

تشییع پیکر مطهر شهید محسن حُججی، مدافع نستوه، مقاوم و شجاع حرم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) که حماسه «سر» را سر داد و گذشتن از سر را بار دیگر متجلی ساخت، دوباره مردمان بصیر ایران اسلامی را به شور و شعف این حماسه و صلابت و اخلاص فداکارانه رهنمون ساخته است.

شهید سرافراز و جهادگر فرهنگی قهرمان و پرتلاش شهید محسن حججی نشان و حجتی است بر همگان که قدردان غیرت و مردانگی مدافعان حرم وحریم‌مان باشیم، قدردان مردان مردی که سر می‌دهند، اما نستوه و استوار در برابر دشمنان اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم) و ایران اسلامی ایثار و مقاومت می‌کنند تا آرمان‌هایمان به سرانجام برسد و سرزمین، ملت و خانواده‌های عزیزمان در امنیت و آسایش باشند.

در ادامه این بیانیه، با تبریک و تسلیت شهادت شهید محسن حججی به محضرحضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی)، خانواده محترم و معزز این شهید و آحاد ملت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی تاکید شده است:

«اقرار رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به استقامت، پایداری و شجاعت وصف‌ناپذیر و کم‌نظیر آن شهید والامقام در برابر گروه تروریستی تکفیری و صهیونیستی داعش به خوبی گویای این حقیقت است که غیرت و شجاعت و ایثار دلیرمردان ایران عزیز در تمامی دوران، الهام‌بخش و الگویی ماندگار برای ملل آزادی خواه و مستقل جهان است.»

گفتنی است: شهید محسن حُججی متولد ۲۱ تیرماه ۱۳۷۰ در نجف آباد اصفهان، از جهادگران و اعضای فعال موسسه شهید احمد کاظمی و نیرو‌های لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بود که در عملیات مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش درآمد و پس از ۲ روز در تاریخ ۱۸ مردادماه ۹۶ به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام، شامگاه دوشنبه ۳ مهرماه پس از گذشت ۴۸ روز از شهادت، وارد میهن اسلامی شد.

مراسم تشییع پیکر پاک شهید حججی، امروز چهارشنبه ۵ مهر ۹۶ همزمان با ششمین روز از ماه محرم، و با حضور باشکوه اقشار مردم و مسئولان کشوری و لشکری در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار گردید.

لازم به ذکر است: پس از سحرگاه امروز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مسجد امام حسین (ع) تهران، برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافتند، و ضمن قرائت فاتحه و بوسه بر تابوت شهید، برای این مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) آرزوی علو درجات کردند.

همچنین ایشان در دیدار و گفت‌وگو با خانواده این شهید عزیز، ضمن تقدیر و تشکر از مجاهدت آنان، از درگاه الهی برایشان صبر و اجر آرزو نمودند.

آیین تشییع و خاکسپاری محسن حججی شهید سرافراز مدافع حرم، از ساعت ۸ صبح فردا پنج شنبه ۶ مهرماه ۹۶ از میدان بسیج نجف آباد به سمت گلزار شهدای این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.